۲۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۲۵۵۱۹
آیت الله علم الهدی:

محتوای مردم سالاری غرب سلطه شیطانی و اجرای فتنه انگیزی ها است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی اظهار داشت: محتوای مردم سالاری غرب تزویر، نیرنگ، استثمار، سلطه شیطانی و اجرای فتنه انگیزی است.
آيت الله علم الهدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس، عضو شورای مدیریت حوزه علمیه خراسان و عضو مجلس خبرگان رهبری در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه که ظهر امروز در رواق امام خمینی حرم مطهر حضرت رضا(ع) برگزار شد، گفت: خداوند متعال می فرماید «یُسَبِّحُ لِلَّهِ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْضِ الْمَلِکِ الْقُدُّوسِ الْعَزِیزِ الْحَکِیم»، همه موجوادت خداوند در حال تسبیح ذات اقدس الهی هستند و آن ها نیز همه تسبیح خداوند هستند.

وی با بیان این که جریان های سنتی رایج در میان جوامع و ارتباطات خاصی که در ایام عید برقرار می شود متأسفانه بر اثر برخی بی توجهی ها کانون معصیت خدا قرار می گیرد، اظهار داشت: مراسم عید دیدنی که به عنوان جریان ارزشی صله رحم در حلول سال نو صورت می گیرد نباید این عمل بسیار مقدس و ارزشی، کانون معصیت خدا و نافرمانی پروردگار قرار گیرد.

رییس ستاد تفسیر حوزه علمیه خراسان افزود: ارتباطات زن های نامحرم و ارتباط دختران و پسران در جریان رفت و آمدهای عید، عید را با گناه و نافرمانی خدا آغاز می کند و اگر بنا شد سال جدید با نافرمانی و معصیت خدا آغاز شود سال مبارکی برای ما پیش نخواهد آمد. در این موقعیتی که همه موجودات در حال تسبیح خداوند هستند و بهار نمایانگر آن است نباید وجود ما و کردار ما مظهر جنگ با خدا و در افتادن با خدا شود و باید در روابط خانوادگی این مسأله مورد توجه قرار گیرد.

وی نیز در خطبه دوم با اشاره به حماسه عظیم و ارزشی و وفادارمدارانه مردم در انتخابات نهمین مجلس شورای اسلامی، گفت: در این انتخابات عزت و عظمت این نظام و انقلاب در سایه وفاداری و پایمردی مردم به انقلاب و اسلام به رخ دنیا کشیده شد و در دنیا مورد نمایشگری قرار گرفت.

آیت الله علم الهدی به اجلاس اخیر مجلس خبرگان در اسفندماه سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: مقام معظم رهبری به دو نکته در این سخنان اشاره کردند نکته اول تبیینی که ایشاد در مورد مسأله انتخابات 12 اسفند داشتند و برای این انتخابات سه خصوصیت تبیین کردند، نخست، رابطه ای که این انتخابات بین مردم و خدا به وجود آورد؛ دوم این که انتخابات سیلی دندان شکن به دشمنان خارجی ما بود؛ سوم آن که انتخابات بیدارساز غافلان داخلی بود؛ دیگر آن که انتخابات اعلام رسمی قالب و محتوای نظام به همه دنیا بود.

وی انتخابات را مانور گفتمان مردم، ولایت، رهبری و دین در کشورعنوان کرد و ابراز داشت: غافلانی که در فتنه 88 می گفتند که اعتماد مردم از نظام گرفته شده است در جریان انتخابات فهمیدند که ااعتماد مردم با نظام گره خورده با دین و اهل بیت(ع) است و این اعتماد از بین رفتنی نیست که بخواهد برگردد.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه مشهد با ذکر این که محتوای قالب مردم سالاری نظام ما با مردم سالاری غرب متفاوت است، اضافه کرد: محتوای مردم سالاری غرب تزویر، نیرنگ، استسمار، سلطه شیطانی و اجرای فتنه انگیزی ها است؛ اما محتوای مردم سالاری ما اسلام و دین است و غیر اسلام در این محتوا هیچی ندارد.

وی با بیان این که 33 سال از انقلاب می گیرد متذکر شد: این درست نیست که ما در نماز جمعه با نارحتی، ندانم کاری و خرابکاری های وزارت ارشاد و معاونت های سینمایی را بیان کنیم، رهبری می گویند «محتوای نظام ما اسلام است» اما این جشنواره فیلم فجر که هر ساله برگزار می شود یک تکه ننگ و سیاه بر پیکر اسلام است و تلاش نموده اند بدترین فیلم هایی که در این جشنواره ارائه شده در ایام عید اکران عمومی شود و این بسیار ننگ برانگیز برای وزارتخانه ارشاد اسلامی است. دولت باید بداند که مدیر اجرایی دین در مملکت است و باید اجرای دین را در کشور مدیریت کند کسانی که به عنوان کارگزاران دولتی مشغول انجام وظیفه هستند بدانند که آن ها کارگزار مدیریت بخشی به دین هستند./968/پ201/س
ارسال نظرات