۰۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۱۲۵۷۰۳
در گفت و گو با رسا مطرح شد؛

تاکید آیت الله مقتدایی بر تقویت حوزه های علمیه استان ها

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این که سیاست ما تقویت تمامی حوزه های علمیه کشور است، گفت: تشکیل شورای عالی استانی حوزه های علمیه و ساماندهی مدارس علمیه شهرستان ها توسط این شورا در همین راستا است.
آيت الله مقتدايي
آیت الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه های علمیه کشور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که سیاست ما تقویت تمامی حوزه های علمیه کشور است، گفت: تشکیل شورای عالی استانی حوزه های علمیه و ساماندهی مدارس علمیه شهرستان ها توسط این شورا در همین راستا است.

وی با بیان این که با توجه به مطالبات رهبری مبنی بر این که « حوزه علمیه باید سند چشم انداز بیست سال آینده داشته باشد»، افزود: بنابه پیش بینی هایی که شده، جمعیت کشور به 100 میلیون نفر خواهد رسید که باید برای این جمعیت از همین امروز، روحانی و مبلغ تربیت کنیم.

از امروز باید به فکر تربیت اساتید و مبلغانی برای 20 سال آینده باشیم

مدیر حوزه های علمیه کشور با تأکید بر این که از امروز باید به فکر تربیت اساتید و فضلا جهت اداره حوزه های علمیه برای ارائه مبلغانی در 20 سال آینده باشیم، ابراز داشت: بالا بردن ظرفیت حوزه های علمیه و توسعه امکانات موجود، از جمله کارهایی است که در راستای پیاده کردن مطالبات رهبری باید انجام گیرد.

برنامه ریزی مسؤولان حوزوی برای تقویت حوزه های استانی

وی ادامه داد: نتیجه توسعه ها و ساماندهی حوزه های علمیه استان ها، ایجاد حوزه علمیه جامع در حد تدریس درس خارج است تا طلاب هر استانی پس از تحصیل علوم ابتدایی حوزوی در شهرستان ها، جهت تکمیل دروس حوزوی به مرکز همان استان مراجعه کنند.

آیت الله مقتدایی با بیان این که این امر دو نتیجه مثبت برای نظام حوزه های علمیه خواهد داشت، اظهار کرد: نخست کم کردن تراکم جمعیت حوزه علمیه قم و دوم تقویت جنبه علمی حوزه های علمیه و همچنین مبلغان استانی است.

مدیر حوزه های علمیه کشور اضافه کرد: کم کم داریم به آن نتایج مورد نظر نسبت به کم کردن تراکم جمعیتی در حوزه علمیه قم نزدیک می شویم.

آیت الله مقتدایی در بخش دیگری از سخنانش توصیه هایی به طلاب داد و عنوان داشت: جدیت در تحصیل، غنیمت شمردن لحظات عمر، زندگی و تحصیل همراه با اخلاص و تقوا از جمله انتظاراتی است که از یک طلبه فاضل و مهذب می رود.

توانمندی حوزه علمیه خوزستان

وی در بخش پایانی سخنانش به توانمندی حوزه علمیه خوزستان اشاره کرد و افزود: در خوزستان ساماندهی حوزه های علمیه با عنایت آیت الله موسوی جزایری از پیش انجام شده است که می توانیم در ارزیابی این استان نسبت به سایر استان ها پیشرفت های خوب و امتیازهای بالاتری مشاهده کنیم.

مدیر حوزه های علمیه کشور با تشکر از زحمات حجت الاسلام حاجتی، مدیر حوزه های علمیه خوزستان جهت اشراف به مدارس علمیه شهرستان های استان، گفت: تأسیس مرکز آموزش عالی حوزوی در اهواز و راه اندازی رشته های تخصصی شیعه شناسی و امامت و سایر رشته ها از جمله خدماتی است که به خوزستان داده شده است./9463/ت302/ج
ارسال نظرات