۱۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۸۶۷

برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا در بیت آیت الله مرتضوی

خبرگزاری رسا ـ مراسم سوگواری و عزاداری حضرت صدیقه کبری(س) در بیت آیت الله مرتضوی، استاد سطوح عالی حوزه علمیه مشهد برگزار شد.
حضرت زهرا ، فاطميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا مشهد، مراسم سوگواری و عزاداری حضرت صدیقه کبری(س) در بیت آیت الله مرتضوی، استاد سطوح عالی حوزه علمیه مشهد صبح امروز در منزل وی برگزار شد.

در این مراسم حجج اسلام رجایی خراسانی، از سخنرانان مذهبی مشهد و سیدآبادی، عضو شورای مدیریت حوزه علمیه خراسان و مدیر کل سابق اداره تبلیغات اسلامی خراسان به ایراد سخنرانی و حجت الاسلام ماهرخسار به مرثیه خوانی پرداختند.

حجت الاسلام  سید آبادی در ابتدای این مراسم با بیان این که آن چیزی که جوهره اصلی شخصیت حضرت زهر(س) است این است که آن حضرت همه وجودش برای خدا بود، گفت: رسول خدا در تعبیری خاص نسبت به شخصیت حضرت زهرای اطهر(س) می فرمایند «فاطمه کسی است که در برابر خدا نفسش را ایثار می کند».

وی افزود: پیغمبر اکرم در خصوص شخصیت حضرت زهرا(س) خطاب به سلمان می فرمایند «فاطمه من کسی است که خدا همه وجود و اعضا و جوارحش را غرق در ایمان خودش کرده است»، بنابراین حضرت فاطمه(س) از همه تعلقات این عالم فارغ شده و چون او برای خدا چنین شده خدا هم دنیا و هم آخرت را به زهرا(س) عطا نموده است، ازاین رو کلید سعادت بشریت در دستان حضرت زهرا(س) است.

در ادامه حجت الاسلام رجایی خراسانی با ذکر این که قرآن معجزه ای است که می توانیم آن را به دنیا ارائه کنیم، بیان کرد: مولای متقیان علی(ع) می فرماید «خانه ای که در آن قرآن تلاوت شود و ندای قرآن بلند شود در آن خانه برکت خداوند زیاد می شود و فرشتگان در آن خانه حضور پیدا می کنند و شیاطین از آن جا فرار می کنند».

وی افزود: امام المتقین حضرت علی(ع) در ادامه می فرمایند «همانطوری که ستارگان آسمان برای اهل زمین نورافشانی می کنند، در خانه ای که در آن قرآن تلاوت شود برای اهل آن خانه در آسمان نور افشانی می کند؛ اما خانه ای که در آن قرآن تلاوت نشود برکت از آن خانه می رود و شیاطین در آن خانه حضور پیدا می کنند».

گفتنی است، مراسم عزاداری به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) در بیت آیت الله مرتضوی از ساعت 10 صبح در منزل ایشان واقع در خیابان شهید هاشمی نژاد یازده برگزار خواهد شد و تا روز شنبه ادامه خواهد داشت. /968/پ202/س
ارسال نظرات