۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۱۲۵۹۱۳
آیت الله مکارم شیرازی:

باید در عمل محب اهل بیت و حضرت زهرا باشیم

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی، با تاکید بر اینکه باید در عمل و رفتار محبت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) نشان دهیم، گفت: مجالس عزاداری حضرت زهرا و اهل بیت باید خالی از غلو و مسائلی که موجب وهن است باشد.
1/ آيت الله مکارم شيرازي درس خارج آيت الله مکارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تسلیت ایام فاطمیه، تاکید کرد: ان شاءالله همه در مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) شرکت کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به احادیثی، به تبیین فضیلت بزرگ بانوی جهان اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت و خاطرنشان کرد: تقاضای حضرت فاطمه زهرا(س) در روز قیامت از خداوند تبارک و تعالی این است که دوستداران من و دوستداران اهل بیت علیهم السلام را به آتش دوزخ عذاب نکن.

این مرجع تقلید با اشاره به جایگاه محبان اهل بیت(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) تاکید کرد: محبان سه دسته هستند، دسته نخست محبین ریایی و دروغین هستند که محبت شان تنها لقلقه لسانی است و ما اینها را قبول نداریم، دسته دوم محبین عوامانه هستند که محبت شان به همان علاقه قلبی که دارند محدود می شود و البته این مقدار نیز قابل ارزش و احترام است.

وی با بیان اینکه محبین واقعی حضرت زهرا و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به تمام معنا محب هستند، به روایاتی در این باره اشاره و تاکید کرد: پایین ترین و کم ترین درجه محبین این است که اطاعت خدا برای انسان آسان، اما گناه در نظر او سنگین است و احساس می کند تنها مقصر در دنیا خود اوست.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: محبت قلبی تنها کافی نیست، باید در عمل و رفتار این محبت را نشان داد، باید توجه داشت که با عمل در سلک محبین اهل بیت و بانوی بزرگوار حضرت زهرا(س) قرار گیریم.

این مرجع تقلید در پایان همگان را به حضور در مراسم سوگواری ایام فاطمیه توصیه کرد و گفت: امیدواریم مجالسی که در این خصوص برگزار می شود مجالس پند، موعظه، علم و ایمان و عزاداری ها خالی از غلو و مسائلی که موجب وهن است باشد و ما هم در سلک کسانی که در این احادیث به آنها اشاره شد، در بیاییم. /924/پ202/ج
ارسال نظرات