۱۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۲۶۰۲۶
با حضور علما و فضلای حوزه علمیه خراسان؛

مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا در بیت امام جمعه مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم عزاداری عصر شهادت حضرت زهرا(س) با حضور فضلا و طلاب حوزه علمیه و مسؤولان استان خراسان در بیت آیت الله علم الهدی برگزار شد.
حضرت زهرا / 1
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم عزاداری عصر شهادت حضرت زهرا(س) با حضور فضلا و طلاب حوزه علمیه و مسؤولان استانی استان خراسان در بیت آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام مقری از مبلغان حوزه علمیه خراسان که در این مراسم سخرانی کرد، گفت: مادر حضرت مریم نذر کرد فرزندی که در رحم داشت برای خدا پس از به دنیا آمدنش، او را برای کسب معرفت و پیمودن مدارج عالی کمال، معرفت، ایمان و عبادت آزاد بگذارد یعنی حتی از حق و حقوق خودش بگذرد تا او فرصت مناسب تری برای این امر داشته باشد و این نشان دهنده آن است که در آن زمان پدر حضرت مریم زنده نبود.

وی افزود: حضرت مریم در پرتوی لطف و عنایت الهی یکی از پس از دیگری مدارج کمال و معرفت و رضا را پیمود و خداوند متعال حضرت زکریا را کفیل مریم قرار داد و به او دستور داد که او را مراقبت و سرپرستی کند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زکریا هم به تعبیری با دقت و وسواس فراوان لحظه به لحظه زندگی حضرت مریم را تحت کنترل و نظارت می گیرد و بالاخره طبق امر و دستور الهی حضرت زکریا هم شدیدا حضرت مریم را مراقبت می کند. هر وقت زکریا به دیدن حضرت مریم می آمد نزد حضرت مریم(ع) رزق الهی می دید و این امر نشان از عظمت شخصیت حضرت مریم داشت و حضرت زکریا سؤال می کرد این نعمات از کجاست و می فرمود این ها از نزد پروردگار بزرگ است، این جواب حضرت مریم دلیل یک درجه عالی از معرفت و فهم توحیدی است.

وی نیز بیان داشت: با فضیلت ترین زن های عالم حضرت فاطمه(س) است و یکی از ثمرات سفر حضرت محمد به معراج این بود که میوه ای بهشتی خورد و آن میوه سرمایه وجودی حضرت زهرا(س) شد./968/پ202/س

ارسال نظرات