۲۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۱۲۶۲۲۵
مدیر حوزه باقر العلوم تهران:

حضور طلاب در مدارس به تربیت دینی و فرهنگی نسل جوان کمک می کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه باقر العلوم محلاتی تهران با اشاره به نقش سازنده طلاب در تربیت نسل جوان، به تشریح فعالیت های تربیتی طلاب این حوزه در مدارس تهران پرداخت.
تبليغ
حجت الاسلام ناصر ترابی، مدیر مدرسه باقر العلوم محلاتی تهران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: یکی از فعالیت هایی که این مدرسه در حال حاضر به آن می پردازد، مقوله تربیت در کنار کار آموزشی است؛ از این رو اساتید حوزه بر کار تربیتی و تبلیغ طلاب تاکید دارند؛ اما قائل هستند که طلبه باید با خودسازی درونی، به دیگران سازی بپردازد.

این محقق حوزه علمیه بیان داشت: تبلیغ دارای روش ها و گستره خاصی است که در یک تقسیم، تبلیغ به عمومی و خاص تقسیم می شود و تبلیغ خاص نیازمند نیروی های متخصص است.

حجت الاسلام ترابی بیان داشت: طلاب باید در مسائل تعلیم و تربیت خوب کار کنند و با فهم شرایط و مقتضیات کار تربیتی، وارد گود شوند و به بهسازی فرهنگ در بین نوجوانان و جوانان کمک کنند.

وی بیان داشت: حضور طلاب در مدارس تواند افزون بر تأمین اخلاقی مدارس، تعاملات فرهنگی و اجتماعی را ارتقا بخشد.

این استاد حوزه علمیه تهران، با تاکید بر این که طلاب باید نوجوانان و جوانان را به سوی ارزش های اسلامی رهنمون کنند، گفت: طبق احادیث، مردم ایتام آل محمد(ص) هستند که آگاهان وظیفه دستگیری فکری از آنها را دارند.

این استاد حوزه علمیه گفت: مقطع سطح یک حوزه که طلاب ممحض در درس هستند و در مدارس زمان زیادی را می گذرانند، بهترین فرصت است که در کنار دروس رسمی، دوره های تعلیم و تربیت را هم ببینند.

این محقق حوزه علمیه تهران بیان داشت: آنچه مسلم است ما انتظار داریم، نسل امرو که زمام فردای امور کشور را به دست می گیرند، قابلیت های لازم برای این مهم را کسب کنند.

وی بیان داشت: حضور طلاب در مدارس می تواند کار فرهنگی را ارتقا بخشد و افزون بر اثر بخشی مثبت بر افراد در درون خانواده، جامعه را با نیروی های قوی قوت بخشد.

این استاد حوزه علمیه گفت: امروز با آفت های فرهنگی در جامعه روبه رو هستیم که عدم چاره اندیشی به موثع می تواند این آفت ها را به چالش تبدیل کند.

وی گفت: فتنه 88 ناشی از این عوامل غیر فرهنگی است یعنی افرادی بر اساس القائات کج اندیشانه دشمن به توهم افتادند و در مقابل حکومت اسلامی ایستادند.

مدیر مدرسه باقر العلوم محلاتی تهران اظهار داشت: طلاب این مدرسه، در راستای کار تبلیغی، در مدارس شهر تهران در مقطع سوم راهنمایی و اول دبیرستان حضور می یابند و با در نظر گرفتن مسائل خاص تعلیم و تربیت به فعالیت می پردازند.

وی گفت: طلاب مدرسه باقر العلوم محلاتی در ده منطقه تهران فعالیت می کنند و قریب به دوهزار دانش آموز را زیر پوشش کار تربیتی قرار داده اند که کار تربیتی مدارس ادامه پیدا کرده و در قالب حلقه های درسی، هیأت و... پیگیری می شود.

این محقق حوزه علمیه بیان داشت: مشکل ما در تهران این است که پشتیبانی کمی داریم و با حداقل امکانات، کار حداکثری می کنیم و اعتقاد داریم امروز باید قدم اول را برداریم و الگوی خوبی برای دیگران باشیم تا انشاء الله این الگوی کار تربیتی توسط طلاب مدارس علمیه تکثیر شود. /909/پ202/س
ارسال نظرات