۲۳ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۱۲۶۳۲۷
امام جمعه قم:

طلاب غیرایرانی تکیه‌گاهی برای مردم کشورهای خود باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم بیان داشت: طلاب جامعةالمصطفی با تلاش و جدیت در پی تحصیل علم و اجتهاد باشند و با پی گیری شبهات مطرح شده در کشورهای خود در صدد پاسخگویی به آنها برآیند.
آيت الله حسيني بوشهري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، امام جمعه قم، در جلسه درس اخلاق که ظهر امروز در جمع طلاب جامعة المصطفی(ص) در حسینه قدس جامعة‌الامین برگزار شد، خطاب به طلاب غیرایرانی بیان داشت: شما آینده جهان اسلام هستید و با استفاده از فرصت‌های به دست آمده به کشورهای خود باز گردید.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: در روایات دو دسته از افراد بیشتر از همه حسرت می‌خورند؛ نخست کسانی که با شرائط سخت مشغول تحصیل علوم دینی هستند اما تلاش و کوششی برای فراگیری هر چه بهتر علم نمی‌کنند و دوم عالمانی که شاگردان فراوانی را تعلیم و تربیت کرده اما خود به علمش عمل نکرده است.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) مبنی بر اینکه عمر کوتاه تر از آن است که به سوی هر چه دلت خواست بروی پس خود را در جهتی که استعداد داری پیش ببر، اشاره و خطاب به مسؤولان جامعة المصطفی گفت: مسؤولان این مرکز علمی با مشاوره‌های دقیق، طلاب را در زمینه‌ای که استعداد دارند راهنمایی کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری در ادامه با بیان اینکه امروز مانند گذشته درس‌های حوزه به صورت سنتی خوانده نمی‌شود، خطاب به طلاب عنوان کرد: درس را به گونه‌ای بخوانید که برای شما ملکه شود و این طور نباشد که دروس مقدماتی را کنار بگذارید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: در گذشته تعطیلات حوزه برای استراحت نبود و علما از پنج شنبه‌ها برای مراجعه درس‌هایی که در آن هفته خوانده بودند استفاده می‌کردند.

امام جمعه قم، با بیان اینکه طلاب جامعة المصطفی برای کسانی که می‌خواهند از کشورهای خارجی برای تحصیل علوم دینی به قم بیایند الگو باشند، خاطرنشان کرد: با جدیت و تلاش خود باید به تکیه‌‌گاهی برای مردم تبدیل شوید و در صدد پاسخ به شبهات آنها برآیید.

آیت‌الله حسینی بوشهری، آثار و نوشته‌های طلاب جامعة المصطفی را مثبت ارزیابی کرد و ابراز داشت: شما باید در مسایل فقه و علوم انسانی مطالعه کنید و استعدادهای خود را در این راه مصرف کنید.

وی به منشور طلبگی در گفتار حضرت علی(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: هرچه علم یک طلبه بالاتر می‌رود به همان اندازه باید به ناچیزی خود در برابر ذات الهی توجه داشته باشد،با مردم متواضعانه برخورد کند و از خدا خوف و خشیت داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه خطاب به طلاب تصریح کرد: به قرآن توجه ویژه داشته باشید و به همان اندازه با مناجات و ادعیه مانوس شوید که توجه به این مسایل سبب قدرت طلبه‌ها می‌شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری، در پایان خاطرنشان کرد: عالم شدن دشوار است و با یادگیری چند اصطلاح و مدرک نمی‌توان عالم شد، از این رو در پی تحصیل علم و اجتهاد باشید و با پی گیری شبهات مطرح شده در کشورهای خود در صدد پاسخگویی به آنها برآیید./927/پ202/ع

ارسال نظرات