۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۱۲۷۰۳۱
آیت الله علم الهدی:

فرهنگ فاطمی یعنی در راه ولایت فاطمه وار جانفشانی کردن

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی گفت: فرهنگ فاطمی یعنی ما هم آنگونه که فاطمه(س) یکه و تنها مبارزه کرد، در راه ولایت جان نثاری کنیم.
عزاداران فاطمي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس ظهر امروز در صحن جمهوری حرم مطهر امام رضا(ع) در اجتماع بزرگ عزاداران فاطمی اظهار کرد: فرهنگ فاطمی یعنی ما هم آنگونه که فاطمه(س) یکه و تنها مبارزه کرد، در راه ولایت جان نثاری کنیم.

وی افزود: فرهنگ فاطمی به ما نشان می دهد که اگر روزی در دفاع از امامت و ولایت فقط ما ماندیم، نهراسیم، یک تنه تا پای جان بایستیم و از همه هستی خود در این راه بگذریم.

آیت الله علم الهدی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) که سبب شهادت حضرت زهرا(س) را غلاف شمشیر می دانند، افزود: مقتل حضرت سیدالشهداء(ع) یک روز بود اما مقتل حضرت فاطمه زهرا(س) سه ماهه است؛ شهادت مادر از روز دوم رحلت پیامبر(ص) شروع شد و تا سه ماه طول کشید.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: درد امیرمومنان (ع) در این روزها، تنها پرپر شدن زهرا(س) نبود بلکه در آن شرایط دشوار حتی یک نفر از نزدیکان هم از ایشان دلجویی نکرد و همه زخم زبان می زدند.

لازم به ذکر است مراسم شام غریبان حضرت زهرا(س) نیز امشب پس از نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد./930/پ202/ع

ارسال نظرات