۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۱۲۸۲۳۹
امام جمعه اردبیل:

حکام مرتجع عرب با آشوب‌آفرینی در سوریه به دنبال مقابله با نفوذ ایران هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: هدف غرب و اعراب مرتجع از دشمنی با دولت و مردم سوریه ایجاد حاشیه امن برای رژیم اشغالگر قدس و مقابله با نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به انعقاد پیمان دفاعی بین آمریکا و افغانستان، اظهار داشت: مادامی که اشغالگران در این کشور مستقر هستند، مردم افغانستان روی خوش آرامش را نخواهند دید.

وی با بیان اینکه اقدام اخیر مقامات افغانستان بیشتر شبیه قانون کاپیتولاسیون بوده است، خاطرنشان کرد: این پیمان شبانه و بدون آگاهی مردم افغانستان به امضا رسیده است و در واقع افغانستان در به یکی از ایالت‌های آمریکا تبدیل شد.

امام جمعه اردبیل در ادامه با اشاره به تداوم روند اسلام ستیزی در جمهوری آذربایجان، اظهار داشت: معلوم نیست دولت آذربایجان چه دشمنی با خاندان پیامبر اکرم (ص) دارد که با خوش رقصی اعلام کردند نیاز 10 ساله گاز صهیونیست ها را تامین می‌کنند.

وی ادامه داد: خوش خدمتی مقام‌های جمهوری آذربایجان به صهیونیست‌ها تا حدی است که سفیر رژیم اشغالگر قدس در باکو گفته است دولتی مثل جمهوری آذربایجان در دنیا برای اسراییلی‌ها کیمیا است، چنین وضعیتی برای مسلمانان غیرقابل تحمل است.

امام جمعه اردبیل با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی رسالت جهانی اسلام در اردبیل، خاطر نشان کرد: این همایش با شرکت متفکران و اندیشمندان 13 کشور اسلامی برگزار می شود که طی آن به روند اسلام گرایی در حوزه قفقاز و آسیای میانه پرداخته خواهد شد.

خطیب جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود ضمن محکوم کردن اقدام اخیر تروریستی در سوریه، تصریح کرد: هدف غرب و اعراب مرتجع از دشمنی با دولت و مردم سوریه ایجاد حاشیه امن برای رژیم اشغالگر قدس، مقابله با نفوذ ایران در منطقه است.

وی با بیان اینکه وهابیت به دنبال عقده گشائی از شیعیان در سوریه است، افزود: دشمنان ایران اسلامی امروز بر سوریه متمرکز شده‌اند تا این کشور فعال در خط مقدم مقاومت و دوست ایران را به شکست بکشانند.

نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خرسندی از روند برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در اردبیل، اظهار داشت: منتخبان مردم مواظب اطرافیان خود باشند و به بهانه خویشاوندی و یا فعالیت در ستاد انتخاباتی برای برخی افراد حق ویژه قایل نشوند. /935/پ203/ج
ارسال نظرات