۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۱۲۸۳۴۵
حجت‌الاسلام پناهیان؛

بسیاری از عناصر فرهنگ غرب منحط و غیر انسانی است

خبرگزاری رسا – استاد حوزه و دانشگاه گفت: نباید در برابر هرچیز که در تمدن امروز بود تواضع، کرنش و پیروی کرد؛ زیرا بسیاری از عناصر فرهنگ غرب منحط و غیر انسانی است.
حجت الاسلام پناهيان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت السالام علی‌رضا پناهیان، شب گذشته در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به عظمت حضرت زهرا(س) گفت: ما اکنون در جهانی زندگی می‌کنیم که احترام به زن مد شده است.

وی با بیان این‌که مدعیان احترام به حقوق بشر برای زنان احترام قائل هستند و از نظر فرهنگی جایگاه زن، جایگاه ویژه‌ای است، ادامه داد: مکتبی در دنیا می‌تواند جهانی شود که به این اقتضا پاسخ بدهد و اگر اسلام می‌خواهد جهان‌گیر شود باید در جهان امروز سخن شنیدنی درباره زن داشته باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: نباید در برابر هرچیز که در تمدن امروز بود تواضع، کرنش و پیروی کرد؛ زیرا بسیاری از عناصر فرهنگ غرب منحط و غیر انسانی است.

وی ادامه داد: شما هرچه بحث نظری بکنید که اسلام برای زن احترام قائل است، بی فایده است، اما وقتی اسوه‌ای را نشان بدهی این گویا تر ازهمه حقایق خواهد بود.

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به این‌که اسلام را با حضرت زهرا(س) می‌توان شناساند، اظهار داشت: چرا حوزه‌های علمیه در این راستا احساس وظیفه نمی‌کنند؛ تمام مسیحی‌ها حضرت مریم را می‌شناسند و آنان برای مقاصد خودشان حضرت مریم را به جهان معرفی کرده‌اند، البته ما هم به حضرت مریم احترام می‌گذاریم اما وجود حضرت زهرا(س) جدا از اینکه ایشان صدیقه و شهیده است، قابل مقایسه با حضرت مریم نیست.

وی با اشاره به این‌که اباعبدلله شخصیتی بین‌المللی است اما حضرت زهرای اطهر خیلی بیش از این باید شناخته شده باشد، اضافه کرد: متأسفانه برخی از مسلمانان حضرت زهرا را نمی‌شناسند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: جهان بشریت تشنه این است که مادری مثل زهرا داشته باشد و همان‌طور که زهرای اطهر(س) ما را در پناه خود قرار داده، برای همه جهان می‌تواند مادر باشد.

وی با بیان این‌که حوزه علمیه در زمینه معرفی فاطمه زهرا(س) کوتاهی کرده است، خاطرنشان کرد: طلبه‌ حوزه اگر امکان داشته باشد باید حضرت زهرا(س) را به جهانیان معرفی کند البته باید توجه داشته باشد که با چه ادبیاتی می‌خواهد این کار را انجام دهد.

حجت‌الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: داستان‌های معرفی‌کننده حضرت زهرا(س) و شعرهای در منقبت ایشان باید با دقت انتخاب شده باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: نه تنها امروز معرفی جهان اسلام با نام فاطمه ممکن است، گاهی از اوقات آدم احساس می‌کند بدون وجود فاطمه زهرا(س) امکان نفوذ در فرهنگ بین‌الملل وجود ندارد.

وی با اشاره به این‌که دشمنان همت خود را بر توهین به پیامبر(ص) گذاشته‌اند، افزود: سلمان رشدی آغاز ماجرا بود و یکی دلایل آن این است که آنان دختر پیامبر(ص) را نمی‌شناسند و اگر مردم عالم خبر داشته باشند که این پیامبر(ص) اسلام دختری به نام فاطمه دارد، هیچ‌گاه به او توهین نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان این‌که در زیارت‌نامه‌های ائمه هدی(ع) نگاه جهانی وجود دارد، اظهار داشت: همه این زیارت‌نامه‌ها جهانی است زیرا ما به حضرت عیسی(ع)، حضرت موسی(ع) و به تمام انبیا در این زیارت‌نامه‌ها سلام می‌دهیم.

وی با بیان این‌که حضرت زهرا(س) دارای بالاترین ظرفیت تبلیغ اسلام در جهان امروز است، خاطرنشان کرد: همه می‌دانیم که زن به عنوان موجودی که مظهر لطف و رحمت خدا است چقدر بی‌حرمت شده اما با معرفی حضرت زهرا(س) به جهان و با احترام گذاشتن به ایشان دل‌های جهانیان جذب اسلام می‌شود.

حجت‌الاسلام پناهیان اضافه کرد: در دفاع مقدس بیش از نام سیدالشهدا این نام فاطمه زهرا(س) بود که دل‌های رزمندگان را متحول می‌کرد و اولین عملیات پیروزی که ورق جنگ را برگرداند عملیات فتح‌المبین با رمز یا زهرا(س) بود.

 وی با اشاره به این‌که من نمی‌خواهم اثر اباعبدالله(ع) را کم بکنم اما دفاع مقدس ما را حضرت زهرای اطهر(س) نجات داد، تصریح کرد: شما به دل‌های رزمندگان نگاه کنید، پشت پیراهن خود می‌نوشت می‌روم انتقام سیلی مادرم زهرا(س) را بگیرم و فاطمه زهرا(س) در جبهه جایگاه ویژه‌ای داشتند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: بگذارید فاطمه زهرا(س) در قلب شما یک احترام ویژه‌ای داشته باشد؛ حضرت امام صادق(ع) به کسی که دختردار شده بود و اسمش را فاطمه گذاشته بود فرمود«مبادا او را کتک بزنی»./914/پ202/ن

ارسال نظرات