۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۱۲۸۴۰۲
امام جمعه اردبیل:

تفسیر به رأی از مفاهیم حقوق بشر سبب ظلم آشکار به مسلمانان شده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری گفت: تعاریف متفاوت از حقوق بشر و تفسیر به رأی از مفاهیم عالی بشری سبب شده تا مستضعفان عالم زیر چکمه های نظام سلطه باشند.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي   امام جمعه اردبيل
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، روز گذشته در حاشیه همایش رسالت جهانی اسلام در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل اظهار داشت: اسلام، قرآن و رسول اکرم(ص) برای جهانیان هستند و مرزهای جغرافیای در اسلام معنا ندارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اهداف، آرمان‌ها و مقاصد اسلامی همه برای بشریت و احکام و دستورات آن برای بنای فاخر جامعه آرمانی است، تصریح کرد: آیات قرآن برای بشریت مأموریت خطیر و نقشی حساس برای حفظ کرامت انسان‌ها تعریف کرده و در قبال آن مسؤولیت عمومی در ذمه افراد است.

وی با بیان این که مسلمانان نمی توانند در برابر وضعیت نابسمان برادران دینی خود بی تفاوت باشند، افزود: طبق آیات قرآن مسلمانان جهان نمی‌توانند در برابر تحولات بین‌المللی و سرنوشت دیگر انسان‌ها و مسلمانان بی‌تفاوت باشند، چنان که در آیه 75 سوره نسا اوج جمال اندیشه اسلامی تجلی یافته است.

امام جمعه اردبیل با اشاره به وضعیت موجود در کشور جمهوری آذربایجان اظهار داشت: نظم موجود در جهان معیوب و بزرگ‌ترین عیب آن تبعیض‌ است، تعاریف متفاوت از حقوق بشر و تفسیر به رای از مفاهیم عالی بشری سبب شده تا مستضعفان عالم زیر چکمه های نظام سلطه باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی ادامه داد: استکبار جهانی تمام تلاش خود را برای مقابله با ترویج اندیشه های فطری اسلام داشته است و با بهانه‌هایی همچون دخالت در امور داخلی کشورها و نقض حاکمیت‌های ملی به جنگ با اسلام آمده اند که در این میان برخی کشورهای وابسته بازیچه دست میادین سیاسی قدرت های شرق و غرب قرار گرفته اند.

وی خاطر نشان کرد: در این بین دشمن با علم بر نفوذ فوق‌العاده علما و مراجع عظام در قلوب مردم به ویژه قالب بسیار کارساز تقلید سعی دارد، نصایح آنها را به معنای دخالت در امور کشورها وانمود و عواطف و افکار عمومی را در تقابل با آن قرار دهد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اصل عدالت، هدایت، تعالی و رستگاری انسان‌ها به عنوان فلسفه اصلی تمام قانون‌گذاری‌ها اقتضا می‌کند که تمام انسان‌ها در درد و رنج تمام انسان‌ها سهیم و شریک و مسئول باشند و تخطی از این اصل خیانتی آشکار و ظلمی بزرگ در حق انسان‌های ستمدیده و محروم از حقوق مادی و معنوی است.

وی با تاکید بر این که مراجع تقلید و علمای حوزه های علمیه هیچ‌گاه نسبت به تحولات سیاسی و مظالم نظام های مستکبر سکوت نکرده اند، تصریح کرد: سؤال اینجا است که چرا این کشورها با وقاحت تمام در امور داخلی ایران دخالت و اظهار نظر می کنند و اقدام خود را به حقوق بشر ربط می دهند، اما موضع گیری مراجع و علما که به مصلحت تمامی بشریت است، را حقوق بشر نمی‌دانند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با تأکید بر توقف سیاست های دین‌ستیزانه دولت باکو اظهار داشت: خوش خدمتی مقام‌های جمهوری آذربایجان به صهیونیست‌ها نه تنها با اعتقادات مردم شیعه این کشور مغایرت دارد، بلکه موجب اعتراض گسترده مردم دیگر کشورهای مسلمان به ویژه ایران شده است./935/ت302/س
ارسال نظرات