۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۲۸۷۳۸
رییس جامعة المصطفی العالمیه؛

سیاست های جامعه المصطفی بر مبنای گفتمان انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس جامعة المصطفی العالمیه در هجدهمین نشست سالیانه اساتید این نهاد حوزوی گفت: انقلاب اسلامی می‌گوید بیداری اسلامی حرکتی بزرگ در جهت احیاء تمدن اسلامی و بر خاسته از این گفتمان است، گفتمانی که گفتمان امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدای انقلاب است.
حجت الاسلام عليرضا اعرافي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین اعرافی، رییس جامعة المصطفی العالمیه، در هجدهمین اجلاس سالیانه اساتید جامعه المصطفی با موضوع «استاد، احیاگرسنت‌های حوزه ای» که صبح امروز در مجتمع آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)  با حضور اساتید و طلاب این نهاد حوزوی برگزار شد، گفت: استاد در حوزه‌های علمیه دارای سه نقش آموزشی،پژوهشی و تربیتی است.

وی در ادامه افزود: مهم‌ترین نکته ای که اساتید باید به آن توجه داشته باشند نقش مشاوره‌ای و راهنمایی اساتید است که موجب شاگردپروری می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی اظهار داشت: جایگاه مشاوره نیز اقتضائات خاص خود را از جمله ارتباطات ویژه داشتن، آگاهی و آشنایی‌های لازم داشتن را می طلبد.

وی خاطر نشان کرد: در فضای حوزه استاد نقش اسوه و الگو را برای متعلمین دارا است، استاد باید بیش از هر چیز دارای نقش الگویی باشد و مادامی که استاد این نقش ممتاز الگو و اسوه بودن را احراز نکند این استادی در حوزه نیست.

رییس جامعه المصطفی با بیان این‌که استاد در حوزه باید از لحاظ روش و منش الگوی طلاب خود باشد، یادآور شد: نگاه استاد به علم و دانش باید نگاه قدسی و آسمانی باشد و این نگاه فراتر از نگاه‌هایی است که امروزه در مراکز علمی دنیا وجود دارد.

وی تأکید کرد: جامعة المصطفی یک نهاد علمی محض یا نهاد سکولاری که معارف را منتقل می کند نیست، اینجا جایی نیست که اسلام شناس تربیت کند بلکه اینجا کسی تربیت می شود که اسلام خواه و رسالت مدار باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: عشق، اخلاص، صبر و تحمل در کار اساتید نقش بسیارمهمی دارد؛ نکته ای که باید به آن توجه کرد و درسنت‌های حوزه خیلی مورد عنایت بوده است، ارتباطات پایدار و صمیمانه و دوستانه استاد و طلبه فراتر از کلاس های درس است و هم از لحاظ آموزشی و هم در مسائل تربیتی و اخلاقی نقش بسزایی دارد.

وی ادامه داد: اساتید به بیان نکات اخلاقی و تربیتی در لابه‌لای تدریس خود اهتمام داشته باشند و به این مطلب توجه کنند که در درس خود تذکر و تنبه داشته و افقی اخلاقی و معنوی به روی شاگردان خود بگشایند.

رییس جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به ضرورت توجه اساتید به ادبیات عرب بیان داشت: ادبیات در حوزه باید تقویت شود، در حال حاضر ادبیات در حوزه ضعیف است، ادبیات در حوزه مکتب ساز بوده است.

وی  با بیان این‌که سیاست‌های جامعة المصطفی بر پایه های اصول حوزوی، تجربه‌های جدید و مبانی گفتمان انقلاب اسلامی استوار است، خاطر نشان کرد: اساتید باید به گفتمان انقلابل اسلامی ملتزم باشند و تمام آنچه در جریان است باید براساس گفتمان انقلاب اسلامی باشد

وی در پایان گفت: انقلاب اسلامی می‌گوید بیداری اسلامی حرکتی بزرگ در جهت احیاء تمدن اسلامی  و بر خاسته از این گفتمان است، گفتمانی که گفتمان امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدای انقلاب است.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم از اساتید نمونه جامعة المصطفی با اهدای جوایزی قدردانی شد./9192/پ202/ن

ارسال نظرات