۰۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۱۲۹۲۰۸

سوم خرداد یادآور دفاع از حریم ارزش‎ها است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نظری اظهار داشت: سوم خرداد، یادآور جانفشانی‌ها، رشادت‌ ها و ایثارگری دلاور مردانی است که فارغ از دنیا و در دفاع از حریم ارزش‌ها توانستند حماسه‌ای تاریخی خلق کنند.
حجت-الاسلام نظري


حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تشریح اهمیت بزرگداشت سالروز حماسه فتح خرمشهر اظهار داشت: سوم خرداد، یادآور جانفشانی‌ها، رشادت‌ ها و ایثارگری دلاور مردانی است که فارغ از دنیا و در دفاع از حریم ارزش‌ها توانستند حماسه‌ای تاریخی خلق کنند.

وی با بیان این که کارشناسان برجسته نظامی شرق و غرب هنوز رمز فتح خرمشهر از سوی رزمندگان ایران اسلامی را نیافته اند تصریح کرد: سوم خرداد، مظهر الطاف الهی بود که شامل حال ملت ایران شد، پیروزی تاریخی که با دست خالی ولی با دلی پر از عشق به خدا و محبت اهل بیت در نبردی نابرابر با مظهر کفر تا به دندان مسلح محقق شد.

مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز با بیان این‌که پس از آزادسازی خرمشهر معادلات دفاع مقدس به نفع ایران رقم خورد، تصریح کرد: چشم طمع استعمارگران غرب و شرق به منطقه خوزستان همواره موجب شده تا این بخش ایران پهناور همواره با تجاوز نظامیان اشغالگر مواجه باشد، اما این‌بار روحیه ایثار و شهادت مانع شد تا خرمشهر مرکز سهم‌خواهی استعمارگران باشد.

وی با تشریح اهمیت عملیات بیت المقدس در شرایط حساس جنگ تحمیلی گفت: طی این عملیات که منجر به آزادسازی خرمشهر شد، حدود 19 هزار نفر از نیروهای دشمن از سوی رزمندگان اسلام اسیر، 17 هزار نفر کشته و 40 فروند هواپیما و سه فروند چرخ‌بال رژیم بعث منهدم شد.

حجت الاسلام نظری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مواضع متفاوت نظام اسلامی ایران و دولت آذربایجان نسبت به اشغال بخشی از خاک کشور اظهار داشت: حماسه سوم خرداد در شرایطی خلق شد که ایران اسلامی با دستانی خالی به مقابله با دشمن تا به دندان مسلح و پشتیبانی شده از کشورهای غربی رفت.

وی ادامه داد: در مقابل دولت باکو پس از جنگ قره‌باغ 20 درصد از خاک کشور خود را اشغال شده توسط نیروهای ارمنی دید و هیچ واکنش جدی نسبت به بحران نشان نداد، هر چند نیروهای حزب اللهی آذری بارها به دنبال عملیات‌هایی در جهت آزادی مناطق اشغالی بودند، اما عدم حمایت و حتی مقابله دولت موجب شد تا پس از گذشت دو دهه هنوز مردم جمهوری آذربایجان در سوگ اشغال قره‌باغ باقی بمانند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این‌که آزادسازی قره‌باغ و شهر شوشا با رقص و آواز و برگزاری مسابقات یورو ویژن محقق نخواهد شد، تصریح کرد: ملت ایران نشان داد که فرهنگ ایثار و شهادت و توجه به ارزش های دینی تنها رمز پیروزی مقابل نظام کفر است، مساله ای که دولت باکو علیرغم اراده ملت خود، از آن غافل هستند./935/ت303/ب

ارسال نظرات