۰۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۱۲۹۵۴۶

بازدید متولیان حوزوی مراغه از مدارس علمیه استان اصفهان

خبرگزاری رسا ـ تولیت و مدیر حوزه های علمیه مراغه ضمن دیدار با علمای اصفهان از مدارس علمیه این استان نیز بازدید کردند.
بازديد متوليان حوزوي مراغه از مدارس علميه استان اصفهان


حجت الاسلام علی عادلی، مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) مراغه در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه اظهار داشت: متولیان حوزوی این شهر با سفر به اصفهان ضمن دیدار با علمای این استان از مدارس علمیه اصفهان نیز بازدید کردند.

وی بازدید از حوزه های علمیه شهرهای خمین، اصفهان، مدینه العلم شهرضا، گلپایگان، خوانسار و همچنین مرکز دارالحکمه، سامانه رایانه ای مرکز فرهنگی صدیقه طاهره شهرضا و مرکز تحقیقات علمی دینی امام امیرالمومنین(ع) اصفهان را از دیگر برنامه های این سفر اعلام کرد.

حجت الاسلام عادلی گفت: بازدید از بیت حضرت امام خمینی در خمین، زیارت مقبره علامه مجلسی، زیارت مزار حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی در گلپایگان، دیدار با آیت الله سیدمهدی ابن الرضا، دیدار با امام جمعه و مسؤولان شهرستان شهرضا، زیارت امامزاده شاهرضا، دیدار با حضرت آیت الله مظاهری، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، دیدار با آیت الله فقیه ایمانی، دیدار با آیت الله طباطبائی نژاد نماینده ولی فقیه و مدیر حوزه علمیه اصفهان از دیگر برنامه های این سفر بود.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) مراغه با بیان این‌که در این برنامه ها ظرفیت های حوزوی استان اصفهان و شهر مراغه مطرح شد، اظهار داشت: هم اکنون چهار مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع)، امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و فاطمه زهرا(س) در شهر مراغه فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: این در حالی است که حوزه علمیه مراغه تا سال 1377 تعطیل بود و پس از موافقت مرکز مدیریت حوزه علمیه قم از میان برادران و خواهران اقدام به پذیرش کرد، ابتدا هیچ مکانی برای استقرار طلاب وجود نداشت و ساختمان مدرسه علمیه این شهر به صورت مخروبه درآمده بود و خوشبختانه با تلاش ‌های مضاعف بازسازی شد.

گفتنی است، پیش از این هیأت اعزامی از شهر مراغه با طی سفر به شهر مقدس قم با مراجع تقلید و آیت الله سید محمود شاهرودی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز دیدار کرده بودند./935/ت303/ب

ارسال نظرات