۰۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۱۲۹۶۰۳
آیت‌الله علوی گرگانی:

بسیاری از زجرکشیده‌های انقلاب به دلیل نداشتن ثبات قدم دچار ریزش شدند

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی، ثبات قدم در مسیر حق را شرط سعادت بشر دانست و گفت: بسیاری از افراد اوایل انقلاب جان خود را به خطر انداختند و سختی ها و مشکلات بسیاری را متحمل شدند ولی کم کم پای‌شان لغزید و به انحراف کشیده شدند.
آيت الله علوي گرگاني آيت الله علوي گرگاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار پرسنل وزارت دفاع و نیروهای هوا و فضای سپاه، نیت انسان‌ها را تنها ملاک برای سنجش ارزش عمل دانست و اظهار داشت: اگر هدف شما از خدمت کردن در این نظام الهی باشد رستگار خواهید شد و اگر غیر این باشد فداکاری ها و خدمات‌ شما بی ارزش و بی ثمر خواهد بود.

وی با تأکید بر این‌که مؤمن همیشه باید نسبت به عاقبت خود در خوف و رجا باشد، گفت: افراد بسیاری بودند که در اوایل انقلاب جان خود را به خطر انداختند و سختی ها و مشکلات بسیاری را متحمل شدند ولی سرانجام پایشان لغزید و از مسیر اصلی منحرف شدند؛ همه باید نگران فرجام خود باشیم و از خدا بخواهیم که در این را ه ثابت قدم بمانیم.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان آیاتی از سوره نور در مورد رسیدگی به تمام اعمال انسان‌ها در جهان آخرت، خاطرنشان کرد: روزی می‌آید که دهان‌ها مهر زده می شود و اعضای بدن ما به کارهایی که انجام داده‌ایم شهادت می دهند؛ باید توجه داشته باشیم کوچک‌ترین عمل ما از خدا پنهان نمی ماند، در دعای کمیل می خوانیم اگر ملائکه در ثبت مطالب کاری را از قلم بیندازند، خداوند مراقب ما است.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که اگر خداوند به عدل خود رفتار کند کمتر کسی نجات پیدا می‌کند، گفت: در ادعیه از خدا می خواهیم همواره با کرم و فضلش امور ما را رسیدگی کند تا با این امید به سعادت ابدی برسیم.

وی روزمره‌گی و انتظار بی جا از خداوند را از دسته آفات زندگی دنیا دانست و ادامه داد: برخی با اینکه حتی یک عمل خالص برای خدا انجام نداده‌اند اما انتظار دارند نعمت‌های متعدد و متنوعی از جانب خدا به آنها برسد؛ مطالعه شرح حال مقربین الهی تا حدود زیادی از ابتلا به این آفات جلوگیری و احساس شرمندگی رابطه ما با خدا را تقویت می‌کند.

استاد برجسته درس خارج فقه حوزه علمیه قم در بخش دیگر سخنان خود به مناسبت فرا رسیدن ماه رجب، در بیان فضائل و برکات جاری در این ایام، گفت: استغفار فراوان در این ماه توصیه شده است و هرچه بیشتر به این کار اهتمام داشته باشیم به قرب الهی نزدیک تر خواهیم شد./928/پ202/ج

ارسال نظرات