۰۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۲۹۶۶۴
آیت‌الله علوی گرگانی:

توهین کنندگان به مقدسات افرادی نادان هستند

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی توهین کنندگان به مقدسات را افرادی نادان خواند و بر ضرورت برخورد حساب شده با این گونه افراد تاکید کرد.
آيت الله علوي گرگاني آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از استادان برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی، تحمل جسارت افراد نادان را برای مؤمنان ضروری دانست و اظهار داشت: شما باید شاگرد مکتب ائمه اطهار(ع) باشید، همان گونه که پیامبر(ص) و امامان ما در برابر بی حرمتی‌ها با متانت و خوش برخوردی طرف مقابل را شرمنده می‌کردند.

وی با اشاره به ماجرای توهین و بی حرمتی به امام سجاد(ع)، خاطر نشان کرد: حضرت در پاسخ به آن شخص تنها این جمله را فرمودند که اگر تو راست می گویی خدا مرا بیامرزد و گرنه خدا از خطای تو بگذرد، این رفتار حضرت او را بسیار شرمنده کرد؛ این درس بزرگی برای تمام پیروان آن حضرت است.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با تأکید بر بالابردن ظرفیت در مقابل تمسخر دیگران، هتاکان به مقدسات را افرادی نادان خواند و  بر ضرورت برخورد حساب شده با این گونه جریان‌ها تاکید کرد.

آیت‌الله علوی گرگانی در تبیین آیه«عِبَادُ الرَّحْمَـنِ الَّذِینَ یَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَ إِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا »، گفت: خداوند می فرماید عبادالرحمن کسانی هستند که با وقار بر روی زمین راه می روند و هنگامی که انسان‌های نادان آنها را با لفظ بدی خطاب می‌کنند، بندگان خدا در جواب به آنها سلام می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان عظمت و فضیلت ماه رجب پرداخت و خطاب به حاضران گفت: از این ظرفیت بزرگ معنوی نهایت بهره را ببرید؛ سعی کنید در این ماه کثیرالذکر باشید و افزون بر استغفار، ذکر لااله الا الله را نیز زیاد بگویید چراکه در هنگام بیان این جمله افزون بر بهرمندی از آثار و برکات فراوان آن، از آفات ریا نیز در امان خواهید بود. /928/پ202/ج
ارسال نظرات