۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۱۲۹۷۳۱
معاون آموزش مؤسسه مطالعات اسلامی:

کرامات و معجزات امام هادی‌ در مجامع علمی معرفی و تبلیغ شود

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش مؤسسه مطالعات اسلامی گفت: دشمنان امام مظلومی را برای حمله و هتک حرمت انتخاب کرده‌اند که شیعه در محافل علمی و تبلیغی از مقام برجسته ایشان غافل شده است.
امام هادي


حجت‌الاسلام محسن قنبری معاون آموزش مؤسسه مطالعات اسلامی و استاد حوزه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به هتاکی یک خواننده بهایی به ساحت مقدس امام هادی‌(ع)، هتاکی به مقدسات شیعیان را حرکتی سازمان‌دهی شده برای حساسیت‌زدایی از میان مسلمانان به ویژه شیعیان و سنجش تابعیت مسلمانان از اصول اسلام دانست.

وی افزود: دشمنان ‌هر از گاهی ایمان و اعتقاد مسلمانان را با هتاکی به مقدسات بررسی می‌کنند، اگر عکس‌العمل‌ها نسبت به این گستاخی‌ها کمرنگ بود، برای اجرای برنامه‌های جدی‌تری اقدام می‌کنند تا مسلمانان را از درون تهی کنند، اما اگر عکس‌العمل تندتر و حساب‌شده‌تر بود، ناامید می‌شوند.

معاون آموزش مؤسسه مطالعات اسلامی هتاکی به ساحت مقدس امام هادی‌(ع) را از زوایای مختلف قابل بررسی دانست و گفت: متأسفانه برخی امامان را به فراموشی سپرده‌ایم و از آنجا که امام هادی‌(ع) نسبت به ائمه دیگر در بین شیعیان کم تر شناخته شده است، آن حضرت برای حمله و هتک حرمت از بین دوازده امام معصوم‌(ع) انتخاب می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت چند ماه اخیر صفحه‌ای به نام «کمپین یادآوری امام هادی‌(ع) به شیعیان» در «فیس‌بوک» با این عنوان که چون امام هادی‌(ع) فراموش شده، می‌خواهیم ایشان را به یاد شیعیان بیاوریم، گفت: دشمنان با استفاده از این فرصت، به صورت موزیانه و با روشی کوچه بازاری هر انتقادی که به شیعه و مسلمانان دارد از زبان امام هادی(ع) و با خطاب قرار دادن لقب بزرگوار ایشان، وارد می‌کند که باید به خودمان بیاییم.

حجت‌الاسلام قنبری تصریح کرد: البته این حرکت‌ها همواره برای مسلمانان نفعی را به دنیال داشته است و هرگاه دشمن خواسته ضربه‌ای به جهان اسلام بزند، منفعت رسانده که این هتک حرمت اخیر هم سبب خواهد شد امام هادی‌(ع) را بیشتر بشناسیم، ایشان را به فرزندانمان بیشتر معرفی کنیم.

وی معرفی و تبلیغ شخصیت و مقام علمی امام هادی‌(ع) را در مجامع مختلف سبب خنثی شدن توطئه‌های دشمن دانست و افزود: اگر دشمنان به ساحت مقدس امام حسین‌(ع) اهانت می‌کردند، اتفاق دیگری در جامعه می‌افتاد، همه موضع می‌گرفتند و به خیابان‌ها می‌آمدند، چراکه شناخت امام عمیق است.

این استاد حوزه همچنین نحوه برخورد با هرگونه هتک حرمت به مقدسات را در دو دیدگاه مورد بررسی قرار داد و گفت: برخی معتقدند به صورت جدی موضع بگیریم و رسانه‌ها و تلویزیون به صحنه بیایند، و در این زمینه به مردم آگاهی دهند، که البته نباید اینها را بزرگ کرد.

وی با بیان این‌که کارهای نسنجیده با برخی موضع‌گیری‌های تند و تیز سبب معروف شدن افراد در مجامع بین‌المللی و رسانه‌ای می‌شود، اظهار داشت:‌ براساس رویکرد نخست فرد توهین‌کننده شخصی عادی است و نباید تبلیغ و شناسانده شود.

معاون آموزش مؤسسه مطالعات اسلامی با اشاره به رویکرد دوم که بر شناساندن و معرفی مقام علمی امام هادی‌(ع) تأکید می‌کند، تصریح کرد: اگر کرامات و معجزات امام هادی‌(ع) عاقلانه و عالمانه در مجامع علمی شناسانده، تبلیغ و ترویج شود، تهدیدها و توهین‌ها دیگر کارساز نخواهد بود. /920/ت302/ن

ارسال نظرات