۱۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۲۹۹۱۳
خطیب جمعه ساری:

انتخاب حضرت آیت الله خامنه‎ای برای رهبری، جاودانه‎ترین اقدام مجلس خبرگان بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری به انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای پس از ارتحال امام خمینی(ره) از سوی مجلس خبرگان به عنوان رهبر انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: این اقدام یکی از جاودانه ترین حرکت های مجلس خبرگان بود.
امام جمعه موقت ساري رهبر انقلاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری، امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به در پیش بودن سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، بر نشر و گسترش اندیشه های متعالی امام خمینی(ره) در جهان تأکید کرد و گفت: امروز افکار امام راحل همچون چراغی در دنیای تاریک امروز بهترین راهنمای مسیر است.

وی، امام راحل را بزرگ‎مرد تاریخ معاصر معرفی کرد و با بیان این که امام راحل با رهبری نهضت عظیم اسلامی همه دنیا را مجذوب خود کرد، گفت: ایشان عشق الهی که در دل های مردم مرده بود رادوباره زنده کرد.

وی، امام راحل را احیا‌گر اندیشه‌های اسلامی دانست و با بیان این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با تکیه بر مبانی دینی توانست نسلی شاداب و ایثارگر را در این جامعه پرورش دهد، تصریح کرد: ایشان با بیان اندیشه‌های ناب اسلامی برای مردم آنها را مجذوب این اندیشه کرد.

امام جمعه موقت ساری امام خمینی(ره) را مظهر تقوا دانست و با اشاره به این که امام راحل با اندیشه متعالی خود راه ‌سعادت را به ملت‌ها نشان داد، بیان داشت: ادامه راه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نجاتبخش ملت های آزاده خواهد بود.

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که امام راحل با پیروزی یک انقلاب اسلامی که با حضور روحانیت اصیل و ملتی آگاه و هوشیار صورت گرفت، همه دنیا را مبهوت خود کرد، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران امروز به الگویی برای همه ملت های دنیا قرار گرفته است و این به برکت چند دهه تلاش امام راحل است.

امام جمعه موقت ساری بر ضرورت شناساندن بیشتر اندیشه های امام راحل به نسل جوان تأکید کرد و گفت: سیره عملی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی می تواند بهترین الگو برای جوانان ایران اسلامی باشد.

وی در ادامه سخنان خود برگزاری بزرگداشت سالروز رحلت امام راحل را زنده نگه داشتن آرمان‎های انقلاب و شهدا دانست و خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت‎های موجود در کشور به منظور هر چه باشکوه‎تر برگزار کردن مراسم سالروز ارتحال امام خمینی(ره) بهره گرفت.

حجت الاسلام قاسمی در ادامه سخنان خود به انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای پس از ارتحال امام خمینی(ره) از سوی مجلس خبرگان به عنوان رهبر انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: این اقدام یکی از جاودانه ترین حرکت های مجلس خبرگان بود.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی در 23 سال اخیر به بهترین نحو نظام اسلامی را به سوی سعادت و تعالی هدایت کردند، ادامه داد: حضور مقام معظم رهبری در رأس نظام اسلامی بسیاری از توطئه های دو دهه اخیر را خنثی کرده است.

امام جمعه موقت ساری در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز به کار مجلس نهم با پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: منتخبان مردم همه توان خود را برای خدمت رسانی بی منت به مردم ولایت مدار ایران اسلامی به کار گیرند.

حجت الاسلام قاسمی، توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری را یکی از مهم‌ترین وظایف مجلس نهم برشمرد و خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس باید در مسیر ولایت و رهبری گام بردارند.

امام جمعه موقت ساری همچنین به فضلیت ماه مبارک رجب اشاره کرد و گفت: ماه رجب ماه توبه و مغفرت است و روزه گرفتن در این ماه باعث گشوده شدن درهای بهشت به روی انسان می‌شود./950/پ201/س

ارسال نظرات