۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۱۳۰۲۰۷
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

بی توجهی به رهنمودهای رهبری عامل سقوط و انحراف است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه استکبار جهانی از اسلامی که در کشورهای دست نشانده خود در منطقه اجرا می شود ترسی ندارد و از اسلام ایرانی واهمه دارند، گفت: تمام هراس استکبار این است که پرچم اسلام و این راه، رهروان جدیدی پیدا کند و نه تنها در خاورمیانه بلکه در جهان گسترش یابد و ریشه آنها را از بین ببرد.
حجت الاسلام محمد علي نکونام نکونام
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در 14 خردادماه مبنی بر اینکه دشمنان و غرب از ایران اسلامی می‌ترسند نه از ایران هسته‌ای، گفت: آنچه در مجموع تعالیم اسلام وجود دارد و در متن اسلام به عنوان یک قانون کلی و اصلی مطرح شده، مساله استکبار ستیزی است و اسلام به هیچ عنوان به مسلمانان اجازه نمی دهد با استکبار سازش کرده و با آنها سر یک سفره بنشینند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری استکبار جهانی را با شیطان مقایسه کرد و ابراز داشت: همان گونه که شیطان قسم یاد کرده که انسان را از مسیر عبادت و بندگی خدا و رسیدن به کمال منحرف کند، استکبار نیز به دنبال همین امر است، از این رو انسانی که به سمت کمال حرکت می‌کند نمی تواند با دشمن درجه یک خود در یک مسیر قرار گیرد.

امام جمعه شهرکرد تبعیت از اسلام ناب را در تضاد با همراهی با استکبار توصیف کرد و اظهار داشت: بر اساس تعالیم اسلامی کسی که بخواهد از اسلام ناب تبعیت کند قطعا با استکبار تا آخرین لحظه مبارزه می‌کندد و این مساله را استکبار امروز در انقلاب اسلامی ایران درک کرده است.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی از اسلامی که در حکومت‌های دست نشانده و وابسته به آنها اجرا می شود ترسی ندارد، چراکه این حکومت ها را در راستای اهداف و برنامه های خود می بیند، گفت: پرچم اسلامی که با آنها سازش ندارد در ایران اسلامی برافراشته شده و با توجه به اینکه استکبار این مطلب را درک کرده هراسان است که اسلام ایرانی در خاورمیانه و جهان بشری گسترش پیدا کرده و ریشه استکبار را از بین ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام ادامه داد: تمام هراس استکبار این است که پرچم اسلام و این راه، رهروان جدیدی پیدا کند از این رو به دنبال بهانه می گردند تا با این پرچم مقابله کنند و مسأله هسته‌ای، حقوق بشر و مبارزه با تروریسم را مطرح می کنند تا به وسیله آنها موانعی در برابر ملت ایران ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام می دانند ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست، تصریح کرد: اگر آنها می دانستند ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است از آن به عنوان دستاویزی برای فشارهای بیشتر به کشور استفاده می‌کردند، اما خودشان می‌دانند که ما به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیستیم، آنها چاره‌ای ندارند برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات خود و انحراف افکار عمومی این مسأله را بزرگنمایی کنند.

رهبر انقلاب به بهترین شکل خط امام را ادامه دادند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امام خمینی(ره) پرچم اسلام ناب را در این کشور به اهتزاز درآورد و امروز مقام معظم رهبری به بهترین شکل این راه را ادامه می دهند، گفت: اگر بخواهیم اسلام ناب جایگاه عملی خود را پیدا کند باید قوانین اسلامی به طور کامل در کشور حاکم و مسلمانان پایبند این احکام نورانی باشند و در رأس آن مسؤولان باید به اخلاقیات، فضایل و کمالاتی که اسلام به آن اشاره کرده پایبند باشند.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، کبر، غرور، غفلت و دنیا طلبی را از جمله مواردی خواند که موجب می شود مسوولان از مسیر اسلام و خدمت به مردم منحرف شوند و ابراز داشت: خداوند در طول تاریخ بشری با هیچ قوم و طائفه‌ای شوخی نداشته و هرگاه امت‌ها ایستادند و درست عمل کردند خداوند آنها را یاری کرد و هرگاه در این زمینه کوتاهی کرده زمین خوردند. مسوولان بدانند ورود به این ممنوعیت ها قطعا همراه با هلاکت است و امکان ندارد کسی با ورود به این مسائل به کمالات انسانی برسد.

وی بر ضرورت تبعیت مسوولان از رهنمودهای مقام معظم رهبری تاکید و با اشاره به اینکه ایشان به عنوان کسی که به فضائل الهی پایبند است و با رصد مسائل خطرات و عواقب امور را می بینند، خطاب به مسؤولان گفت: اگر کسی رهنمودهای مقام معظم رهبری را نصب العین خود قرار ندهد و خلاف آن عمل کند قطعا از مسیر انقلاب خارج و منحرف می شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در پایان با بیان اینکه ایران در برابر تهدیدهای احتمالی دشمنان پر قدرت و مجهز جواب آنها را خواهد داد، تصریح کرد: ایران به لطف پروردگار هم از درون با پایگاه های نظامی مجهز و هم از بیرون با ملت‌ها و گرو‌ه هایی که هوادار ایران هستند روبرو است.

وی افزود: ملت های هوادار ایران اسلامی مترصدند که اگر روزی اقتضا کند حضور خود را به دشمنان نشان دهند و به دشمنان ضربه خواهند زد و کلام مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هرگونه اشتباه و حرکت ناشایست رژیم صهیونیستی همچون صاعقه‌ای بر سر خودشان فرود خواهد آمد به خبر نخست رسانه‌های جهان تبدیل شد./927/ت302/ج
ارسال نظرات