۱۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۳۰۳۱۴
به همت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه؛

اجلاسیه اساتید اخلاق حوزه‌های علمیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ به همت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه اجلاسیه اساتید اخلاق حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد.
 اجلاسيه اساتيد



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اجلاسیه اساتید اخلاق حوزه‌های علمیه، صبح امروز با هدف هم‌افزایی و تبادل نظر اساتید اخلاق حوزه‌های علمیه و به همت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این اجلاسیه حجت‌الاسلام هادی حسین‌خانی، معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه در سخنانی به تشریح فعالیت‌های این معاونت پرداخت و بیان کرد: در حوزه علمیه استان قم شاهد هستیم که طرح اختبار و تثبیت برای پذیرش طلاب برگزار می‌شود، دغدغه مهم در حوزه این است که ورودی‌های حوزه باید چه خصوصیاتی داشته باشند؛ از‌این رو در این طرح همه کسانی که می‌خواهند وارد حوزه شوند در دوره‌ای 20 روزه شرکت کرده و با راه‌ و رسم طلبگی آشنا شده و بررسی می‌شود که آن فرد برای حوزه مناسب است یا خیر و در صورت مثبت بودن نتایج این طرح اجرای آن در کل کشور انجام می‌شود.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه افزود: در زمینه کتاب‌های درسی اخلاق برای طلاب پایه‌های سطح یک برنامه‌ای تنظیم شده است و امیدواریم برای برنامه آموزشی پایه‌های یک تا چهار، چهار کتاب را برای سال تحصیلی آینده آماده کنیم.
وی عنوان کرد: بانک اطلاعاتی جامع اساتید اخلاق در پایگاه دانشوران مرکز کامپیوتری نور در حال آماده‌سازی است و امیدواریم بزودی این بانک تکمیل شود.

حجت‌الاسلام حسین‌خانی افزود: برنامه مهمانی ملکوت در ایام شهادت‌ها و ولادت معصومین در حرم مطهر حضرت معصومه (س) قبل از اذان صبح برگزار می‌شود و در این طرح با تجمع در حرم حضرت معصومه نماز شب می‌خوانند و به تهجد و عبادت می‌پردازند.

وی اظهارکرد: مطالبه رهبر معظم انقلاب دستیابی طلاب به قله‌های تهذیب بوده و امیدواریم با راه‌اندازی بانک اطلاعات اساتید اخلاق در پایگاه دانشوران به این توصیه رهبری عمل کنیم.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه ابراز کرد: دغدغه‌های تربیتی در مدیران مدارس تقویت شده است و در زمینه خانواده‌های طلاب برنامه‌های گوناگون اخلاقی طراحی شده، در قالب طرح پیوند آسمانی برای طلابی که تازه ازدواج کرده‌اند دوره‌های تربیت اخلاقی در تابستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین‌خانی ادامه داد: هم اکنون کرسی‌های آزاد اندیشی در دفتر فرهنگی معاونت تهذیب آغاز شده است و سطح سه رشته مشاوره اسلامی به تصویب رسیده است و امیدواریم با تربیت مشاوران فاضل نیاز حوزه و جامعه را در این زمینه برطرف کنیم.

گفتنی است، این اجلاسیه با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی و آیت‌الله حایری شیرازی در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی(ره) برگزار شد./907/ پ203/ن

ارسال نظرات