۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۱۳۱۱۱۱

دو خبر از استان البرز

خبرگزاری رسا ـ پیکر پاک سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس با استقبال و بدرقه بی نظیر مردم استان البرز به خاک سپرده شد.
 شهيد گمنام
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ساجد البرز، با حضور پر شور مردم ولایت مدار استان البرز، پیکر پاک چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس در این استان به خاک سپرده شد.

مراسم خاکسپاری پیکر یک شهید گمنام در کمال آباد استان البرز

نادر ادیبی مدیر کل اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز در این مراسم گفت: پس از تشییع این شهید در کرج پیکر مطهر این شهید گمنام به لشکر عملیاتی حضرت سید الشهدا(ع) منتقل و مراسم وداع با شهیدان گمنام در حسینیه شهرک شهید احسانی نژاد این یگان برگزار شد.

وی ادامه داد: سپس با همراهی پرسنل و خانواده شهیدان به کمال شهر منتقل و در میان حزن و اندوه اهالی شهید پرور کمال شهر از محل مصلای نماز جمعه به سمت آرامستان بهشت سکینه تشییع و در قطعه انصار شهدا به خاک سپرده شدند.

مدیر کل اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز شهدای گمنام را سبب مباهات، افتخار و وحدت دانست وگفت: اگر چه این شهیدان مدال گمنامی بر سینه دارند اما خداوند مقدر فرموده آنها در اوج افتخار و سربلندی بر روی دستان دوستداران فرهنگ جهاد و شهادت در اوج خوش نامی باشند.

ادیبی در ادامه گفت: مردم شهید پرور کمال شهر که در دوران دفاع مقدس با تقدیم ده ها شهید و جانباز دین خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی را ادا کردند سال ها است درخواست میزبانی از شهداء گمنام را داشتند که با عشق به این میزبانی حرم این شهید گمنام را نیز با شور و شوق در سازمان بهشت سکینه در حال ساخت دارند که این پروژه با پیشرفت 50 درصدی انشاا... تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

وی در پایان ابراز کرد: از حضور پر شور مسوولان و مردم کمال شهر در استقبال و بدرقه این شهید گمنام که در عملیات والفجر هشت و در منطقه فاو به درجه رفیع شهادت نائل آمده تقدیر و تشکر می کنم.

پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس همزمان با شهادت امام کاظم(ع) در استان البرز به خاک سپرده شد

بر اساس این گزارش، سه شهید گمنام که در جریان تفحص اخیر گروه های تفحص ستاد کل نیروی مسلح در منطقه فاو شناسایی و به کشور اسلامی ایران باز گشتند، در روز شهادت امام موسی کاظم (ع) بر روی دستان مردم خداجو و شهید پرور استان البرز تشییع و پیکر دو تن از این شهیدان در دانشگاه خوارزمی(تربیت معلم) کرج و پیکر یک شهید گمنام در قطعه اصحاب شهداء آرامستان بهشت سکینه کرج آرام گرفتند.

نادر ادیبی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز در مراسم به خاک سپاری شهدای گمنام ، ابراز داشت: با پیگیری های صورت گرفته از سوی دستگاه های اجرایی استان البرز و اشتیاقی که برای میزبانی از این شهدا در استان وجود داشت، ستاد کل نیروهای مسلح با انتقال پیکر این سه شهید موافقت کرد تا در این استان به خاک سپرده شوند.

ادیبی در ادامه گفت: این شهدای گمنام در مدت حضورشان در استان البرز در 18 برنامه شب وداع باشهدا در مساجد و هیأت های مذهبی استان حضور داشتند و خیل عظیم مشتاقان فرهنگ ایثار و شهات با دیدار و وداع با این شهیدان صحنه های زیبایی خلق کردند.

وی اظهار داشت: با توجه به طولانی بودن مسیر تشییع این شهیدان از میدان سپاه تا میدان دانشگاه حصارک استقبال از شهدا بسیار زیاد بود و مردم استان با حضور در این مسیر این نشانه های افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی را بدرقه کردند.

ادیبی درپایان خاطرنشان کرد: از زحمات هیأت علمی دانشگاه خوارزمی کرج، بویژه سرکار خانم دکتر حجازی زاده (ریاست محترم دانشگاه)، بسیج و تشکل های دانشجویی دانشگاه، سپاه امام حسن مجتبی (ع)، لشکر عملیاتی سیدالشهدا(ع)، لشکر 23 تکاور ولایت ارتش جمهوری اسلامی ایران، پلیس راهور استان البرز، هیئت های رزمندگان اسلام استان البرز، خانواده معظم شهدا ،ایثارگران و جانبازان و کلیه دستگاه های اجرایی استان که با حضور خود بار دیگر با آرمان های بلند شهیدان تجدید بیعت کردند، تقدیر و تشکر می نمایم./927/د101/س
ارسال نظرات