۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۱۳۱۲۶۵
دبیر علمی مجمع عالی حکمت اسلامی:

مجمع عالی حکمت در راستای اسلامی شدن علوم انسانی گام بر می دارد

خبرگزاری رسا ـ دبیر علمی مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان اینکه مجمع عالی حکمت اسلامی بنا بر تأکید مقام معظم رهبری تشکیل شده است، گفت: این مجمع با همه هجمه‌ها و ناملایمات داخلی و خارجی به کار علمی خود ادامه می‌دهد و در راستای اسلامی شدن علوم انسانی گام بر می دارد.
حجت الاسلام حسن معلمي دبير مجمع عالي حكمت اسلامي

 

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام  حسن معلمی دبیر مجمع عالی حکمت اسلامی  در چهارمین گردهمایی اساتید علوم عقلی که بعد از ظهر دیروز در سالن اجتماعات مجمع عالی حکمت اسلامی و با هدف تجلیل از آیت الله محمدی گیلانی برگزار شد، گفت: در سال 1382 اساتید حکمت، فلسفه، منطق و کلام خدمت مقام معظم رهبری رفتند و به کاستی ها ومشکلات طلاب در حوزه حکمت اسلامی اشاره کردند و ایشان دستور تشکیل یک مجمع و انجمن علمی فلسفی را صادر کردند.

حجت الاسلام معلمی با بیان اینکه مجمع عالی حکمت اسلامی بنا بر تأکید مقام معظم رهبری تشکیل شده است، گفت: این مجمع تحت نظارت عالی حضرت آیت الله جوادی آملی، حضرت آیت الله سبحانی و آیت الله مصباح یزدی اداره می شود.

دبیر علمی مجمع عالی حکمت اسلامی افزود: مقام معظم رهبری تأکید کردند: حوزه علمیه قم مرجع، مرکز و قطب اصلی فلسفه و محور علمی دانشگاه ها و مراکز علمی دیگر باید باشد.

وی با اشاره به اینکه حجج اسلام والمسلمین غروی و فیاضی ریاست هیأت موسس و مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی را بر عهده دارند، ابراز کرد: این مجمع با حضور صد و پنجاه عضو که از اساتید و محققان رشته فلسفه و حکمت اسلامی هستند تشکیل شده است.

حجت الاسلام معلمی با ابراز امیدواری از اینکه مجمع عالی حکمت در دیگر حوزه های علمیه کشور نیز تأسیس شود، افزود: مطالبه مقام معظم رهبری باید در تمام حوزه های علمیه عملی شود.

وی با بیان اینکه این مجمع با همه هجمه‌ها و ناملایمات داخلی و خارجی به کار علمی خود ادامه می دهد، ابراز کرد: مبانی علوم انسانی که مقام معظم رهبری تأکید بر اسلامی شدن آن را داشتند پایه های آن در فلسفه است که گام های موثری در این راستا برداشته شده است.

دبیر علمی مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان اینکه در گردهمایی اساتید علوم عقلی هر سال از یک اساتید به نام فلسفه تجلیل می شود، گفت: آیت الله محمدی گیلانی از اساتید برجسته فلسفه و حکمت اسلامی هستند که دروس فلسفه وی با استقبال فراوان طلاب مواجه بود و امسال در این گردهمایی از این حکیم متأله تجلیل خواهد شد.

وی به سخنان آیت الله مصباح یزدی درباره مقام علمی آیت الله محمدی گیلانی اشاره کرد و ابراز داشت: اگر آیت الله محمدی گیلانی در قم می ماند مرجعیت وی مسلم بود اما او فداکاری کرد و در خدمت نظام اسلامی و امام خمینی(ره)از آرمان های انقلاب دفاع کرد.

حجت الاسلام معلمی عنوان کرد: یکی از کارهای مجمع عالی حکمت اسلامی بالا بردن اقدامات علمی در زمینه فلسفه است که با نظریه پردازی و نقد تحقق پیدا می کند و این کار جز با مشارکت اساتید و گروه های علمی محقق نمی شود.

 دبیر علمی مجمع عالی حکمت اسلامی در پایان گفت: سامان دادن به درس های کوتاه مدت و بلند مدت حوزه حکمت و خلأهایی که در این زمینه وجود دارد از دیگر اقدامت این مجمع است./927/ پ202/ن

ارسال نظرات