۰۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۱۳۱۳۷۵
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف:

ایران به برکت رهبری قرآنی، ام القرای جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که ایران اسلامی به برکت عمل به قرآن و رهبری قرآنی، ام القرای جهان اسلام است، گفت: هیچ کشوری جز ایران اسلامی با صلابت و قدرت در برابر دشمنان اسلام مقاومت نکرده است.
حجت‌الاسلام علي محمدي، سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه کشور، حجت الاسلام علي محمدي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی محمدی، نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به برپایی بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، کانون توجه قرار گرفتن ایران اسلامی را در برگزاری این مسابقات به برکت عمل و توجه به قرآن کریم دانست.

وی با بیان این‌که در مسأله ارتباط و انس با قرآن دو نظریه وجود دارد، افزود: گروهی بر این نظر هستند که تنها به خواندن و تلاوت قرآن بپردازیم که عمدتا در کشورهای اسلامی و بین مسلمانان تاکنون این رایج بوده است و گروهی نیز معتقدند تلاوت و قرائت مقدمه عمل است و تنها باید به قرآن عمل کنیم، که هر دو خطا است.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه، قرائت قرآن و عمل به احکام و فرامین آن را توأمان صحیح دانست و گفت: به برکت انقلاب اسلامی،‌ امام راحل، خون شهیدان و وجود گرانقدر مقام امامت و ولایت، خلف صالح امام راحل، حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای، ملت مسلمان ایران به هر دو بعد قرائت ظاهری و باطنی و رعایت آداب ظاهری و باطنی قرآن توجه کرده و عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در حالی در کشور ایران برگزار می‌شود که فرزندان قرآنی این مملکت در اکثر این دوره‌ها و مسابقات بین‌المللی که در کشورهای اسلامی برگزار شده است، رتبه‌های ممتاز در رشته‌ قرائت و حفظ به دست آورده‌اند.

حجت‌الاسلام محمدی موفقیت جوانان ایرانی را در مدت 29 سال حضور در مسابقات قرآنی با توجه به سابقه طولانی بسیاری از کشورهای اسلامی بی‌نظیر توصیف و تصریح کرد: جوانان ایرانی نه تنها توانستند رتبه و درجه خوبی را در جهان اسلام و در بین قاریان قرآن کسب کنند، بلکه در بحث آداب باطنی و عمل به قرآن هم توجه کردند.

وی با بیان این‌که امام راحل در مقدمه وصیت‌نامه خود می‌فرمایند «افتخار ما این است که می‌خواهیم قرآن را پیاده کنیم»، گفت: ملت ایران در این راه بزرگ و سرنوشت‌ساز، سر از پا نشناخته و جان، مال و عزیزان خود را نثار راه خدا کردند و افتخار می‌کنند که نهضت اسلامی ایران بر اساس قرآن و برای آن به وجود آمده است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه به حضور 68 کشور از پنج قاره جهان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اشاره و اظهار کرد: بیش از 103 نفر از حافظان و قاریان کشورهای مختلف جهان میهمان جمهوری اسلامی ایران هستند که این حضور، در تاریخ این مسابقات بی‌نظیر است.

وی با بیان این‌که کانون توجه قرار گرفتن ایران اسلامی به برکت عمل و توجه به قرآن کریم است، یکی از وظایف قاریان ایرانی را در کنار حفظ و قرائت، عمل به تعالیم و مفاهیم قرآن دانست و گفت: قرآن مسائل فردی و خصوصی را به ما یادآوری کرده است، در سایه تعالیم قرآن باید به تعلیم و تربیت به ویژه تربیت قرآنی و اسلامی توجه شود.

حجت‌الاسلام محمدی، توجه به مسائل عمومی، اجتماعی و سیاسی جامعه را ضروری دانست و با بیان این‌که نباید احکام و دستورات قرآن تنها در مسائل فردی و خصوصی خلاصه شود، افزود: قرآن با مطرح کردن بحث اخوت و برادری همه مسلمانان عالم، بر اتحاد و بیداری، وحدت و همدلی، محبت و برادری، شدت با دشمنان، توجه به قسط و عدالت و نفی سلطه‌گری و سلطه‌پذیری تأکید دارد.

وی سلطه‌پذیری را عامل اصلی گرفتاری امت اسلام دانست و گفت: اگر به آنچه در قرآن کریم آمده است به درستی عمل شود، مسلمانان با عزت و سرافرازی زندگی خواهند کرد، چنانچه ایران اسلامی به برکت رهبری امام و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری و در سایه عمل به قرآن کریم به اوج عزت و سرافرازی رسیده است.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: ما مفتخریم که خدای متعال، رهبری قرآنی به ملت ایران عطا کرده است؛ فردی که در تریبون آخرین نماز جمعه پیش از انتخابات اسفندماه سال گذشته با صلابت اعلام کردند «از هر ملتی که علیه رژیم صهیونیستی غاصب قیام کند، پشتیبانی می‌کنیم».

وی با بیان این‌که ایران اسلامی به برکت عمل به قرآن و رهبری قرآنی، ام القرای جهان اسلام است، گفت: هیچ کشوری جز ایران اسلامی با صلابت و قدرت در برابر دشمنان اسلام مقاومت نکرده و از بدو پیروزی انقلاب تاکنون، آمریکا و رژیم صهیونیستی هرآنچه توانستند برای مقابله با این نظام مقدس انجام دادند و بحمدالله راه به جایی نبرده و نخواهند برد و به فضل خدا وامانده و رسوا شده‌اند.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به این‌که قرآن کریم، ملت‌های مسلمان را به قیام برای خدا و نجات ملت‌های مظلوم عالم دعوت می‌کند، اظهار داشت: ایران اسلامی به برکت تعالیم قرآن، از ملت‌های مظلوم عالم به ویژه ملت مظلوم فلسطین حمایت کرده و حمایت می‌کند، از این رو ام القرای جهان اسلام به شمار می‌رود. /920/پ202/ج

ارسال نظرات