۰۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۱۳۱۴۴۹
حجت‌الاسلام قربانی:

بی توجهی به جوسازی‌ها از اقدامات برجسته و قابل تقدیر قوه قضاییه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، ‌بی توجهی به جوسازی های افراد مختلف را از جمله اقدامات برجسته و قابل تقدیر دستگاه قضایی ارزیابی کرد.
بی توجهی به جوسازی‌ها از اقدامات برجسته و قابل تقدیر قوه قضاییه است حجت الاسلام موسي قرباني


حجت‌الاسلام موسی قربانی نماینده پیشین مردم قاینات در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگذاری رسا، اقدامات قوه قضاییه را در برخورد با مفاسد اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی خوب ارزیابی کرد.
 
این فعال سیاسی درباره علل اختلاس بزرگ مالی و دیگر مفاسد اقتصادی، گفت: وقوع اختلاس بزرگ مالی عوامل متعددی دارد، یکی از عوامل این قضیه عدم نظارت درست در خود دستگاه ها است.
 
وی افزود: اگر هیات نظارت به صورت جدی جلوی اینها را از همان ابتدا می‌گرفت شاهد این اختلاس بزرگ نبودیم، عامل دیگری که می‌شود به آن اشاره کرد این است که مجازات های بازدارنده نسبت به موارد مشابه اعمال نشده است.

وی افزود: مهم‌ترین عامل، روحیه سود جویی و زر اندوزی مرتکبان این کار بوده است که وقتی دیدند به راحتی می توانند این کار غلط را انجام دهند برای خود زر اندوزی کردند و این اختلاس را مرتکب شدند.

حجت‌الاسلام قربانی همچنین درباره اقدامات مثبت قوه قضاییه در زمان ریاست آیت الله آملی لاریجانی اظهار داشت: اعتنا نکردن به حرف دیگران و جوسازی ها و جلوگیری کردن از نامه بازی ها از جمله اقدامات مثبت دستگاه قضا در این مدت بوده است که اگر این امر به صورت فراگیر اتفاق بیفتد به گونه ای که در همه جای قوه قضاییه شاهد آن باشیم آثار خوبی خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه از لحاظ احقاق حقوق و مجازات مجرمین و فصل خصومات جایگاه بسیار برجسته و مهمی دارد، این قوه زمانی موفق خواهد بود که نیروی انسانی متعهد و مجرب به اندازه کافی در اختیار داشته باشد و البته اعتبار کافی نیز برای ایجاد تشکیلات مناسب در اختیار داشته باشد.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: با توجه به این‌که در حال حاضر قوه قضاییه مشغول جذب قضات خوب و کارآمد است، افرادی که این توانایی را در خود احساس می کنند، چه نیروهای حوزوی و چه نیروهای دانشگاهی، باید بیایند و دست یاری بدهند تا اهداف عالی در قوه قضاییه تحقق پیدا کند./908/ت303/ج

ارسال نظرات