۰۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۱۳۱۷۱۹

اعلام دو فراخوان آثار قرآن و عترت

خبرگزاری رسا ـ دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی فراخوان همایش ایثار و شهادت در فرهنگ رضوی از سری برنامه‌های دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را اعلام کرد.
فراخوان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، فراخوان همایش ایثار و شهادت در فرهنگ رضوی از سری برنامه‌های دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را اعلام کرد.

محورهای این همایش علمی‌پژوهشی، در بخش مفهوم‌شناسی عبارتند از جلوه‌های ایثار و شهادت در سیره رضوی، راه‌های ترویج و حفظ فرهنگ ایثار و شهادت در سیره رضوی، بررسی سندی احادیث امام رضا(ع) در زمینه ایثار و شهادت، نگاه جامعه‌شناختی و روانشناختی به روایات امام رضا(ع) در زمینه ایثار و شهادت.

امام حسین(ع) و حماسه عاشورا در فرهنگ رضوی(محور ویژه)، نقش هجرت امام رضا(ع) به ایران در ایجاد و تقویت روحیه ایثار و شهادت در مردم ایران و نقش روحیه ایثار و شهادت در جنگ نرم و مقابله با تهاجم فرهنگی نیز محورهای بخش بسترها و نقش‌ها هستند.

محورهای بخش آثار نیز، فضیلت ایثار و شهادت در فرهنگ رضوی، اصحاب امام رضا(ع) و جلوه‌های ایثار و شهادت در میان آنها، بررسی آثار و تحلیل محتوای وصایای شهدا با موضوع الگو گرفتن و توسل به ائمه معصومین به‌خصوص امام رضا(ع) است.

آخرین مهلت ارسال اثار تا تاریخ 31 مرداد بوده و زمان انتخاب آثار برگزیده 20 شهریور است و همایش اصلی در دهه کرامت، هفته نخست مهر، برگزار می‌گردد.

دبیرخانه همایش ایثار و شهادت در فرهنگ رضوی به آدرس مشهد، بلوار شهید مدرس، ساختمان بنیاد شهید، طبقه سوم، معاونت پوهش و ارتباطات فرهنگی و آدرس اینترنتی www.razavi-isaar.ir و تلفن 2010326 و نمابر 2238353 آماده دریافت آثار علاقه‌مندان است.

فراخوان آثار و فعالیت‌های قرآنی

همچنین دفتر فرهنگی‌تربیتی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان جهت حضور در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران، فراخوان آثار و فعالیت‌های قرآنی با موضوعات قرآنی، احادیث و اخلاق قرآنی در قالب آثار کتاب، مقاله، پایان‌نامه، نشریه، فیلمنامه، فیلم، نرم‌افزار، داستان، شعر، قطعه ادبی، خوشنویسی، طراحی، نقاشی، عکاسی، معرق و منبت‌کاری، تذهیب و آثار دیگر را برگزار می‌کند.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا 20 تیر ماه به آدرس حرم مطهر، دوربرگردان طبرسی، پشت ساختمان بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی، مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، دفتر فرهنگی‌تربیتی ارسال کرده و در صورت نیاز با شماره های 2008406 و 2008121 تماس بگیرند./932/پ202/ب

ارسال نظرات