۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۱۳۱۹۲۴
مدیر استانی حوزه علمیه گلستان:

رسالت حوزه در جهانی سازی فرهنگ اصیل مهدویت سنگین است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه گلستان رسالت حوزه علمیه را در جهانی سازی فرهنگ انتظار و مهدویت مهم ارزیابی کرد و گفت:حوزه و روحانیت در تاریخ همواره مروج حقیقی اسلام ناب و میراث دار پیامبر گرامی اسلام بوده و هستند.
حجت الاسلام ملکي، مدير حوزه علميه گلستان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر استانی حوزه علمیه گلستان عصر روز گذشته در جلسه شورای معاونین حوزه علمیه استان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: عمده هدف مدیریت های استانی حوزه در مسیر ارزش های انسانی و تعالی بشر قابل تعریف است و در قله این ارزش ها حضرت حجت(عج) قرار دارد.

 

وی با اشاره به مسؤولیت های سنگین حوزه های علمیه افزود: حوزه های علمیه از این نظر که در زمان غیبت کبری، نیابت عامه از امام زمان(عج) را به عهده دارند، مسؤولیتشان بسیار زیاد و مهم خواهد بود و بر همین اساس هر حوزه ای که بتواند خود را به آن حضرت نزدیک تر کند، سریع تر به اهدافش دسترسی پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام ملکی رسالت حوزه علمیه را در جهانی سازی فرهنگ مهدویت مهم ارزیابی کرد و گفت: حوزه و روحانیت در تاریخ همواره مروج حقیقی اسلام ناب و میراث دار پیامبر گرامی اسلام بوده و هستند.

عضو شورای حوزه علمیه استان گلستان تأکید کرد: حوزه های علمیه مراقب باشند لحظه ای از وجود امام زمان(عج) غافل نمانند.


مدیر حوزه علمیه استان گلستان در ادامه با اشاره به تحولات مصر، خاطرنشان کرد: بذری که امام خمینی(ره) نه تنها در ایران بلکه در کره خاکی پاشید، آبیاری کرد و پرورش داد، به پشتیبانی حضرت ولی عصر(عج) اتفاق افتاده و ما امروز ثمرات آن بذر را در کشورهایی نظیر مصر شاهد هستیم.

این استاد حوزه با بیان این که دشمنان امروز مجبور به تن دادن به خواسته مردم شده اند، ادامه داد: این دستاوردها مرهون ثمرات و برکات قیام معمار کبیر انقلاب و هدایت های پیامبرگونه مقام معظم رهبری است که ما امروز شاهد آن هستیم.

حجت الاسلام ملکی افزود:مسیری که امروز پیش روی ما قرار گرفته است، مدیون زحمات، مشقت ها و خون های فراوانی است که در این مسیر ریخته شده و ما در این راه بزرگانی همچون شهید مطهری(ره)، شهید مفتح(ره)، شهید غفاری(ره)، شهید سعیدی(ره) و بزرگان دیگری را از دست داده ایم.


وی در ادامه سخنان خود نقش حوزه و روحانیت در سه دهه اخیر را بسیار تأثیرگذار خواند و گفت: حوزه علمیه و روحانیت آگاه از ابتدای پیروزی انقلاب در دفاع از آرمان های انقلاب و امام ثابت قدم بوده اند.


مدیر استانی حوزه علمیه گلستان به تلاش دشمنان برای تضعیف جایگاه حوزه و روحانیت اشاره کرد و افزود: همه توطئه های دشمنان با حضور و نقش آفرینی روحانیت در عرصه های مختلف خنثی شد.


گفتنی است، در این جلسه حجت الاسلام امید علیراد به عنوان رییس اداره امور طلاب حوزه علمیه استان معرفی شد./950/پ203/ب

ارسال نظرات