۱۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۳۲۲۷۲
آیت‌الله امامی کاشانی:

دشمنان با تحریم نمی‌توانند ملت ایران را تسلیم کنند/ برخی اخبار به اصل مهدویت ضربه می‌زند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران تطبیق حوادث رخ داده با احادیث ظهور را صحیح ندانست و گفت: برخی خبرهای منتشر شده در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها متناسب با اصل مهدویت نیست و ممکن است به اصل مهدویت لطمه بزند.
آيت الله امامي کاشاني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به تحریم‌های گسترده علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: ملت ایران تن به ذلت و خواری نخواهند داد و دشمنان با تحریم‌های خود نخواهند توانست ملت ایران را تسلیم کنند.

 

وی در ادامه به بررسی رابطه انتظار و سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی پرداخت و با تأکید بر سرمایه‌گذاری و تولید هرچه بهتر و بیشتر در کشور، افزود: اگر مجلس تصویب قوانینی را که سبب ایجاد کار می‌شود و کشور را از فقر نجات می‌دهد، رها کند، انتظار معنا ندارد.

 

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: معنای انتظار آن است که سرمایه در تولید و در خدمت ملت قرار گیرد تا مشکل تولید رفع شود، کارگر برای کشور کار کند، دستگاه‌های اجرایی به عنوان ملت و کشور فکر کنند و سرمایه‌دار سرمایه‌اش را به عنوان ملت سرمایه‌گذاری کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود برخی خبرهای منتشر شده در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها را متناسب با اصل مهدویت ندانست و گفت: برخی خبرها که در سایت‌ها نقل می‌شود ممکن است به اصل مهدویت لطمه بزند؛ این‌که حدیث مرگ عبدالله در آخرالزمان به یک جا تطبیق داده شود و بگویند این است، صحیح نیست.

 

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان این‌که اگرچه حدیث مرگ عبدالله در آخرالزمان صحیح است، اما تطبیق حوادث رخ داده با احادیث ظهور را صحیح ندانست و گفت: حکومت عدل جهانی یک آرزوی تنها و فقط یک امید و رجا متعارف نیست، بلکه موضوعی قطعی و حتمی براساس استدلال‌های علمی و سنت الهی است.

 

وی که پیرامون حکومت عدل جهانی در خطبه‌ نخست نماز جمعه تهران سخن می‌گفت، با طرح این سؤال که آیا حکومت عدل جهانی قابل اجرا است و چگونه می‌تواند یک دنیای عظیمی از فرقه‌ها، نژادها و ادیان مختلف الهی و بشری را زیر یک خیمه جمع کند، این سؤال را مورد مناقشه بیگانگان از اسلام و حتی در میان مسلمانان دانست.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که مناقشه مطرح شده را حتی در بحث‌هایی که با برخی از علمای اهل سنت داشته‌ام شنیده‌ام و مقداری پیرامون آن در نوشته‌هایم و در کتاب خط امان آورده‌ام، یادآور شد: با برخی از فلاسفه غرب که به نزول حضرت عیسی‌(ع) عقیده داشتند، صحبت کردم، اما این ایراد را داشتند.

 

وی با اشاره به پاسخ خود به مطرح کنندگان این مناقشه که چگونگی یکی شدن همه ملت‌ها را مورد سؤال قرار داده‌اند، گفت: حضرت ولی‌عصر‌(عج) به نژادها، آداب‌، رسوم و تمدن کاری ندارد و اگرچه تمدن‌ها با هم فرق می‌کنند، اما آن هدفی که حضرت دارد با همه تمدن‌ها سازگار است و آن هدف، عدل اسلامی است.

 

آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: برخی علمای اهل سنت برای فرار از این بحث گفته‌اند که حضرت مهدی‌(ع) با هویت ادیان کاری ندارد، ادیان بشری را حذف خواهد کرد و همه در توحید به سر خواهند برد، اما همان علما در کتاب‌های دیگر گفته‌اند که همه زیر لوای اسلام جمع می‌شوند که با تئوری ادیان به جای خود خواهند ماند، سازگار نیست.

 

وی با طرح سؤال دیگری مبنی بر این‌که از روایات اسلامی چگونه می‌فهمیم حکومت حضرت حجت‌(عج) جهانی می‌شود، مشکلات اجتماعی و گرفتاری جامعه بشری، نزول حضرت عیسی‌(ع) و اقتدای آن حضرت به امام مهدی‌(عج) و حرکت علمی امام زمان‌(عج) را سه اصل مسلم در حاکمیت آن حضرت برشمرد.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که عدل امام عصر‌(عج)، خوبان، بدان، ‌گناهکاران و مطیعان را فرا می‌گیرد و آنچنان گرفتاری زیاد می‌شود که همه خواهان ظهور آن حضرت می‌شوند، تصریح کرد: شمشیر جنگ امام زمان‌(ع) با قدرت‌ها است نه ملت‌ها، همه ملت‌ها آمادگی ظهور آن حضرت را دارند و در برابر او خضوع می‌کنند.

 

وی گفت: عیسای مسیح‌(ع) از آسمان نزول می‌کند در حالی که وضو گرفته و قطرات وضو بر محاسن مبارک ایشان جاری است به حضرت مهدی‌(عج) اقتدا می‌کند و دستش را برشانه حضرت می‌گذارد تا جلو بایستد، ببینید اگر حضرت عیسی‌(ع) اقتدا کرد، دنیای مسیحیت چه خواهد شد. 


آیت‌الله امامی کاشانی با بیان این‌که حضرت ولی عصر‌(عج) با حرکت علمی خود، دنیا را قبضه خواهد کرد، زمینه‌ای ایجاد می‌شود که خداوند متعال دست رحمتش را بر سرها می‌گذارد و ملت‌ها بلوغ پیدا می‌کنند، خواستار توجه جوانان، پژوهشگران و دانشگاهیان به اصل مهم مهدویت شد. /920/پ201/ج

ارسال نظرات