۱۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۱۳۲۴۸۱

ضوابط و شرایط ثبت‌نام امتحانات شهریورماه سطوح عالی حوزه علمیه اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ ضوابط و شرایط ثبت‌نام امتحانات تجدیدی، ارتقایی و جبران نمره شهریورماه سطوح عالی حوزه علمیه اعلام شد.
امتحانات حوزه
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کلیه طلاب سطوح عالی اعم از تحصیلات آزاد و شرکت کنندگان در دروس واحدهای آموزشی، مراکز حوزوی، مؤسسات، سفیران هدایت حوزه علمیه قم و... باید جهت شرکت در امتحانات شهریورماه از تاریخ 24 تیرماه 25 مرداد ماه فقط از طریق سایت معاونت آموزش حوزه ثبت‌نام کنند.
بر اساس این گزارش، تنها طلابی که دارای کد محل تحصیل 529 و 530 حوزه علمیه قم هستند می‌توانند ثبت‌نام کرده و چنانچه پس از ثبت‌نام قصد انصراف یا اصلاح دارند، حداکثر تا 27 مرداد به‌مدت 2 روز از طریق سایت اقدام کنند، در ضمن افرادی که دارای ناقصی بیش از یک درس اصلی و جنبی و یا دو درس جنبی از پایه های قبل می‌باشند مجاز به ثبت نام در پایه بالاتر نمی‌باشند و در صورت انتخاب و شرکت در امتحان به نمره آنان ترتیب اثر داده نخواهد شد.
 شایان ذکر است، امتحانات شهریور ماه از کلیه دروس، اعم از اصلی و جنبی برگزار خواهد شد و سؤالات امتحانی( فقه، اصول و فلسفه) ، مطابق محدوده هریک از نیم سال اول و دوم جداگانه و سایر دروس از کل محدوده معین شده طبق برنامه امتحانی، طرح خواهد شد و افرادی که در امتحان نیم سال اول یا دوم و یا هر دو نیمه غایب بوده و یا انصراف داده و یا قبول نشده‌اند، لازم است در امتحان شهریورماه، مطابق محدوده معین شده هر درس شرکت کنند.
افرادی که در دروس فقه، اصول و فلسفه در یکی از نیم سال‌ها، حداقل نصاب نمره قبولی را مطابق ضوابط کسب کرده باشند، نمره قبولی آن نیم سال محفوظ بوده و نیاز به امتحان مجدد ندارند و طلابی که در امتحانات نیم سال اول، دوم و شهریورماه غایب بوده و یا حداقل حدنصاب نمره قبولی هر درس را مطابق ضوابط اعلام شده کسب نکنند، سال آینده درصورت شرکت در کلاس آن درس، نمره قبولی آنان 12 خواهد بود و در غیر این صورت 16 می‌باشد.
طلاب برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از شرایط ثبت‌نام امتحانات شهریورماه می‌توانند سایت معاونت آموزش حوزه به نشانی اینترنتی www.howzeh-qom.com  مراجعه کنند./907/پ203/ع
ارسال نظرات