۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۰۲:۴۶
کد خبر: ۱۳۲۷۹۷
معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات:

دشمن با ایجاد انحراف در فرهنگ انتظار و عاشورا در صدد حذف شیعه است

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی ضمن هشدار نسبت به تلاش دشمنان برای مقابله با فرهنگ شیعه، خواستار اجرا کردن فرهنگ و سبک زندگی اسلامی در خانواده‌ها شد.
حجت الاسلام موسوي هوايي معاون پژوهشي آموزشي سازمان تبليغات كشور

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدجواد موسوی هوایی، معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی در نشست تخصصی ضیافت نور که 26 تیرماه در مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر خواهران تهران برگزار شد با اشاره به تلاش دشمن برای حذف مبانی اعتقادی از جامعه اظهارداشت: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی در صدد هستند با طراحی ها و برنامه ریزی های خود و از طریق شبکه های ماهواره ای، بی حیایی را در جامعه ترویج و آن را عادی کنند، پس بر یکایک ما تکلیف است که حدود الهی و احکام اسلام را در زندگی مان رعایت کنیم.

 

وی توجه به پنج نکته اساسی را در تربیت اسلامی و ارتباطات اجتماعی ضروری خواند و یادآور شد: در فرهنگ و سبک هر زندگی پنج اصل دانش، بینش، ارزش، گرایش به ارزش ها و کنش وجود دارد که مجموع این اصول، فرایند زندگی و اعمال ما را شامل شده و باید این محورها، الهی و انسانی شود تا سبک زندگی ما نیز اسلامی شود.

 

 حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: اگر برخی از ما به راحتی معصیت و یا کار ناپسندی انجام می دهیم و اهمیت چندانی هم به آن نمی دهیم این نتیجه عدم شناخت و یا کج فهمی و نقص در دانش، نوع نگرش و بینش، ارزش های زندگی و گرایش به آن ها و افعال صادره از ماست که بسیار مهم بوده و بایستی به آن اهتمام ویژه ای داشت.

 

وی ارتباطات انسانی در اسلام را حول شش محور توصیف کرد و افزود: خدا محوری و شناخت ذات اقدس الهی، خودشناسی، توجه به حقوق دیگران و نحوه تعامل در خانواده و اجتماع، ارتباط با نظام حکومتی، اهتمام به طبیعت و محیط زیست و موجودات ماورایی؛ محورهای اساسی و قابل توجه و تامل برای ما در ارتباطات انسانی و اجتماعی است که در تعالیم اسلام باید منطبق بر احکام دینی باشد و البته در کتاب ارزشمند مفاتیح الجنان نیز نحوه این تعاملات ذکر شده تا زمینه های رشد و تعالی روح و روان انسان با عمل به این اصول مهیا گردد.

 

حجت الاسلام موسوی عمل خدایی با نیت تقرب به خدا را موجب جلب محبت انسان ها عنوان کرد و گفت: بیشتر کسانی که به دین مبین اسلام گرویده اند به دلیل اعمال شایسته و خدایی بوده که از مسلمانان دیده اند و این اعمال زاییده تعالیم و سبک زندگی است که اسلام تعریف کرده است.

 

وی اظهار داشت: در سبک زندگی اسلامی دروغ نفی شده اما متاسفانه می بینیم این کار دستمایه عمده اختلافات و مشکلات خانواده ها شده است و یا در برخی احکام مثل ازدواج، بررسی های فقهی در احکام و فتاوای بزرگان دینی انجام نمی شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به برنامه ریزی های دقیق و حساب شده دشمنان اسلام برای حذف و از بین بردن فرهنگ شیعه یادآور شد: دشمنان ما شیعه را به منزله پرنده ای می دانند که به همه انسان ها شوق پرواز می بخشد، بدنه این پرنده ولایت و دو بال آن عاشورا و انتظار است، بنابراین در صدد هستند با خدشه دار کردن جایگاه رفیع ولایت و ایجاد انحراف در فرهنگ های انتظار و عاشورا مذهب شیعه را حذف کنند و این امر لزوم هوشیاری ما را می طلبد.

 

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اهمیت برنامه ریزی و تنظیم وقت برای زندگی در قالب الگوی اسلامی گفت: امیرمومنان(ع) در حدیثی فرمودند: توزیع الوقت توسعه، یعنی وقت تان را توزیع کنید تا وسعت یابد، براساس این حدیث شریف بر همه ما تکلیف است که برای حفظ آرمان ها و ارزش های اسلامی و سیر در مسیر زندگی اسلامی برای اوقات خود برنامه ریزی کرده و از لحظه لحظه آن ها برای تربیت اسلامی و الهی خود، خانواده و جامعه بهره ببریم./959/پ202/ع

ارسال نظرات