۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۳۲۸۲۱

ارسال فراخوان پنجمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی به اندیشمندان 70 کشور جهان

خبرگزاری رسا ـ فراخوان پنجمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی به مراکز علمی، فرهنگی، مذهبی، پژوهشی، انتشاراتی و دانشمندان، اندیشمندان و نویسندگان 70 کشور جهان ارسال شده است.
كتاب سال رضوي
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، قائم مقام جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی با بیان این مطلب گفت: امسال  با همکاری نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی و بخش امور بین الملل دبیرخانه جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی فراخوان پنجمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی  با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیتهای علمی، هنری و پژوهشی مرتبط با سیره، زندگی و ابعاد مختلف شخصیت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت رضا ( علیه السلام) و شناسایی، تجلیل و حمایت از تولید کنندگان و پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده آنها  به رایزن های فرهنگی ایران و خانه های فرهنگی ایران درخارج از کشور ارسال شده است که از آن طریق به تمام مراکز اسلامی و فعالان حوزه فرهنگ اسلامی ارسال نمایند.
 
مهدی قیصری نیک خاطرنشان کرد: تاکنون فراخوان جشنواره به 70 رایزن فرهنگی در قاره های اروپا، آسیا، آفریقا، آمریکا و اقیانوسیه و کشورهایی همچون آلمان، روسیه، کانادا، فرانسه، کرواسی، سوئد، آلبانی، کنیا، اندونزی، اتیوپی، غنا، تونس، لبنان، کویت، عربستان، تاجیکستان، ارمنستان ، افغانستان، پاکستان و ... ارسال شده هم اکنون این فراخوان بروی سایت این مراکز موجود و از طریق رایزن ها به مراکز فرهنگی و شخصیت های مرتبط با جشنواره اطلاع رسانی شده است.
 
وی با بیان اینکه با توجه به همکاری بسیارخوبی که از سوی نمایندگی سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی در انتشار فراخوان درحوزه اطلاع رسانی خارجی انجام گرفته است پیش بینی می شود که آثار ارزشمندی ازمراکز پژوهشی و شخصیت های علمی و فرهنگی جهان اسلام به جشنواره برسد افزود:جشنواره شامل بخش های مختلفی مانند کتاب برتر، پایانامه برتر، ناشر برتر، بخش ویژه وآثار شایسته چاپ می باشد.
 
مدیر اجرایی جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی به معرفی بخش جدید در پنجمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی پرداخت وگفت: دراین جشنواره ما بخشی با عنوان بخش ویژه به منظور انتخاب نویسنده ای که طی 5 سال گذشته بیشترین تالیفات را در موضوعات جشنواره به چاپ رسانده باشد را ایجاد نمودیم که نویسندگان واجد شرایط می توانند با ارسال آثار خود دراین بخش از جشنواره شرکت نمایند.
 
قیصری نیک آثار پیرامون علوم و معارف رضوی، تاریخ و سیره رضوی، زیارت، شعر، داستان، کودک و نوجوان، ترجمه و زبانهای خارجی را واجد شرایط حضور در جشنواره عنوان کرد و گفت: مهلت ارسال آثار به این جشنواره را تا 15 مرداد ماه و زمان برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره 2 مهرماه می باشد.
 
وی با اشاره به اینکه آثار ارسالی باید دارای یکی از بخشهای چهارگانه با موضوع امام رضا(ع) و خاندان آن حضرت شامل حضرت جوادالائمه(ع)، حسین بن موسی الکاظم(ع)، احمد بن موسی الکاظم(ع)، شاهچراغ و حضرت معصومه(س) باشد.
 
وی با اشاره به اینکه آثار ارسالی با موضوع امام رضا(ع) و خاندان امام رضا(ع) باید طی سالهای 1390 و 1391منتشر شده باشد اظهار داشت: در این جشنواره آثار به زبانهای مختلف مانند انگلیسی و عربی نیز مورد داوری قرار می گیرد./968/د102/ع
ارسال نظرات