۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۳۳۱۴۵

اعلام برنامه‌های حرم مطهر رضوی در هفته نخست ماه رمضان

خبرگزاری رسا ـ برنامه های فرهنگی مذهبی حرم مطهر حضرت رضا(ع) در هفته نخست ماه مبارک رمضان از سوی معاونت ارتباطات و تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی اعلام شد.
حرم رضوي حرم رضوي، امام رضا

 

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون ارتباطات و تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: برنامه های هفته نخست ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی شامل هفت بخش جلسات سخنرانی و بیان معارف، بیان احکام و مسائل شرعی، قرائت زیارت و مدریحه سرایی، محافل قرآنی، قرائت دعا، نشست های فرهنگی و خدمات فرهنگی است.

وی در خصوص ویژه برنامه جلسات سخنرانی و بیان معارف حرم مطهر رضوی بیان کرد: ویژه برنامه «درس هایی از قرآن» با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، مفسر قرآن کریم، ساعت 21:30 شب در صحن جامع رضوی، برنامه «معاد در قرآن» با سخنرانی حجت الاسلام مهدی ماندگاری، استاد حوزه علمیه ساعت 4:15 صبح و برنامه شرح خطبه شعبانیه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری، از سخنرانان برجسته کشور ساعت 11:45 ظهر در رواق امام خمینی(ره) این حرم مطهر برگزار می شود.

معاون ارتباطات و تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی نیز خاطرنشان کرد: بخش بیان احکام و مسائل شرعی، در صحن جامع رضوی با موضوع احکام روزه رمضان ساعت 21:50 شب، در مسجد جامع گوهرشاد با موضوع احکام مبطلات روزه ساعت 11:30 ظهر، در رواق دارلحجه با موضوع نیت جواز افطار قبل از نماز های ظهر و عصر و مغرب و عشاء و  در رواق دارالاجابه با موضوع احکام خواهران ساعت 19 برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به بخش قرائت زیارت و مدیحه سرایی و با بیان این که مراسم مناجات خوانی سحر با حضور محمود کریمی، مداح اهل بیت همه روزه ساعت 1:30 بامداد در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی برگزار می شود، ابراز داشت: مراسم ترتیل خوانی یک جزء قرآن کریم همه روزه در صحن جامع رضوی ساعت 7:30 و در رواق امام خمینی(ره) ساعت 10:15 در حال برگزاری است.

حجت الاسلام حسینی با ذکر این که بخش نشست های فرهنگی شامل دو برنامه «پرسمان دینی» و «دین، نشاط و زندگی» است، پیرامون خدمات فرهنگ حرم مطهر رضوی گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی ویژه ماه مبارک رمضان، پایگاه سرزمین نور و خدمات فرهنگی گروهی از جمله خدمات فرهنگی می باشد که جهت بهره معنوی زائران در نظر گرفته شده است./968/پ202/س

ارسال نظرات