۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۱۳۳۱۷۵
مدیر کل اوقاف مازندران:

تبلیغ چهره به چهره و پاسخ به شبهات دینی مهم‌ترین وظیفه مبلغان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران به نقش مبلغان دینی در ترویج ارزش های دینی در جامعه اشاره کرد و گفت: اصلی ترین وظیفه یک مبلغ آشنایی جامعه با معارف حیات‌بخش اهل بیت(ع) است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

 

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جمع مبلغان ماه مبارک رمضان در ساری، مبلغان را طلایه داران حفظ و احیای موقوفات و امامزادگان دانست.

 

وی به نقش مبلغان دینی در ترویج معارف اهل بیت(ع) در جامعه اشاره کرد و با بیان  این که تبلیغ دین و سیره اهل بیت(ع) در رأس همه امور است و برای حفظ و تقویت اعتقادات باید تبلیغ صحیح صورت گیرد، خاطرنشان کرد: اصلی ترین وظیفه یک مبلغ آشنایی جامعه با معارف حیات‌بخش اهل بیت(ع) است.

 

حجت الاسلام سهرابی، برگزاری نماز جماعت، پاسخ به سؤ‌الات و شبهات، حلقه‌های معرفت، تبلیغ چهره به چهره، بیان احکام و معارف دین، سخنرانی پیرموان سیره علوی و تبیین نامگذاری امسال مقام معظم رهبری را از مهم ترین وظایف مبلغان در ماه مبارک رمضان دانست.

 

وی، حضور مبلغان در مناطق محروم و دورافتاده را ضروری دانست و با بیان این که خوشبختانه میزان رضایت مردم در سال‌های اخیر از این اعزام بسیار خوب بوده است، خاطرنشان کرد: اعزام امسال در مقایسه با سال‌های اخیر از افزایش چشمگیری نیز برخوردار بوده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود خود افزود: مازندران با دارا بودن موقوفات بیش از چهارده هزار موقوفه رتبه سوم کشور و با دارا بودن بیش از هزار و 300 امامزاده رتبه دوم کشور را دارا است.

 

حجت الاسلام سهرابی افزود: مازندران با حضور امامزادگان در جهان به دیار علویان مشهور شد و در حقیقت ملجأ و پناهگان نوادگان ائمه معصومین بوده است و این افتخار بسیار بزرگی است که نصیب ما مازندرانی ها شده است.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان  با بیان این که در ماه رمضان می‌توان همه بیماری‌ها را درمان کرد، گفت: ماه مبارک رمضان ماهی است که ائمه معصومین(ع) ما دهه اولش را دهه رحمت، دهه دوم آن را دهه مغفرت و دهه سوم را دهه آزادی و رهایی از آتش نامیدند.

 

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که ماه مبارک رمضان در حقیقت یکی از نعمات بزرگ پروردگار بوده که به منظور شست‌وشوی وجودمان از گناهان به ما اعطا‌ شده است، گفت: از این رو وظیفه ما است تا از این لحظات گرانبها و از این شانس طلایی به منظور محو‌کردن اشتباهات، خطاها و گناهانی که از ما سر زده است استفاده کنیم.

 

وی با بیان این که خداوند متعال در ماه مبارک رمضان کارنامه قبولی را به افراد و بندگان مخلص خویش اعطا می کند و آنها را مرحله بندگی خویش می‌رساند، افزود: باید بتوانیم در هر سال روحیه رمضان سال قبل را با خود داشته باشیم و اسیر هوا و هوس نفس اماره و شیطان نشویم.

 

حجت الاسلام سهرابی ادامه داد: ماه مبارک رمضان ماه قیام برای مبارزه با نفس و و سوسه های شیطانی و حرکت در طریق سیر و سلوک معنوی و خود سازی و همچنین مناسب‌ترین راه برای کشاندن انسان به سوی مبارزات مخلصانه و فعالیت های سیاسی اجتماعی برای خدا و در راه خدا است.

 

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که برای پیمودن نردبان ترقی باید احساس کنیم که نیازمند هستیم و رفع نیاز ما با نسخه های شفابخش قرآن و اهل بیت صورت می پذیرد، گفت: قرآن نسخه شفابخش و داروی دردهای ما است و باید به آن پناه ببریم تا بتوانیم مشکلات متعدد نظیر تکبر، حسادت، کم بینی و تنگ نظری را به‌وسیله آن درمان کنیم.

 

مدیر کل اوقاف مازندران در بخش دیگری از سخنان خود مساجد را بهترین پایگاه تبلیغی برای روحانیان در ماه مبارک رمضان دانست و گفت: روحانیان، خادمین و هیأت امنا‌ی مساجد باید به عنوان مسؤولان امور فرهنگی و دینی از مساجد ‌بهره گیرند./950/پ202/س

 

ارسال نظرات