۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۱۳۴۱۹۹
کارشناس پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان:

حضور فعال مبلغان در ماه رمضان مسؤولیت پذیری دینی جامعه را بالا می برد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس واحد پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی خوزستان حضور فعال مبلغان در جامعه را سبب ارتقای روحیه مسؤولیت پذیری در مردم دانست.
حجت الاسلام مهدي موري

 

حجت الاسلام مهدی موری، کارشناس واحد پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به خطبه پیامبر اکرم(ص) در رابطه با حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: اگر شخصی خواستار سعادت دنیوی و اخروی است به مضامین خطبه پیامبراعظم (ص) در بدو ورود به رمضان توجه کند.

 وی به مضامین این خطبه اشاره کرد و ابراز داشت: توجه به مستمندان و مستضعفان، محبت و احترام به بزرگ و کوچک ترین اعضای خانواده و اجتماعی که در آن زندگی می کنیم، اخلاق خوب داشتن، دقت به حرام و حلال الهی و مواردی از این قبیل از مهم ترین مسائلی هستند که پیامبر(ص) به آن در خطبه آخرین روز ماه شعبان اشاره کرده است.

 حجت الاسلام موری با بیان این که در روایات و احادیث آمده است که درهای بهشت در ماه مبارک رمضان بر روی زمینیان باز و درهای جهنم بسته و شیاطین در بند اسارت هستند بیان داشت: انسان باید این فرصت را مغتنم شمارد؛ چرا که اگر وسوسه های شیطانی وجود نداشته باشد، به یقین تقرب به خداوند متعال آسان می شود.

 

کارشناس واحد پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی خوزستان ماه رمضان را ماهی برای تمرین تقوای الهی دانست و تصریح کرد: انسان با تمرین در این ماه مبارک صفات خوب را که رضایت خداوند در آن ها است کسب می کند و ملکه ذهن خویش قرار دهد و با انس گرفتن و تقوا پیشه کردن قرب الهی را برای خود به ارمغان می آورد.

 این فعال عرصه تبلیغ و پژوهش با تاکید بر اقامه کردن نماز به صورت صحیح و توجه به آن در این ماه رمضان خاطرنشان کرد: سعی کنیم در ماه رمضان نمازمان را اول وقت، با جماعت و در مسجد اقامه کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت های تبلیغی در ماه مبارک رمضان بیان داشت: مردم جامعه وقتی در این ماه قرار می گیرند توجه و تاکید آن ها بر مسائل اعتقادی و دینی بیش از پیش می شود و این را می توان فرصتی بزرگ برای مبلغان عزیز داست؛ چرا که وقتی افراد می بینند یک کارشناس دینی در کنارشان است توجه شان به مسؤولیت پذیری دینی بیشتر می شود.

 

حجت الاسلام موری در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر این که مبلغان باید چه مسائلی را برای مردم مطرح کنند گفت: مبلغان با شناسایی و تشخیص موضوعات خوب و با بیان خوش، معارف اهل بیت(ع) را به مردم جامعه آموزش دهند.

کارشناس واحد پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی خوزستان بیان داشت: مبلغان باید یک سری برنامه ها معنوی برای خود ایجاد کنند تا بتوانند روحیه و پتانسیل تبلیغی خویش را به مراتب بالا ببرند و در واقع بر آنچه که برای مردم مطرح می کنند خودشان هم عمل کنند.

 

وی با اشاره به تهاجماتی که از سوی دشمنان علیه ایران اسلامی صورت می گیرد خاطرنشان کرد: امروزه نگاه غرب به ایران اسلامی خیره شده است و با هر ترفندی خواهان سرنگونی و نابودی این نظام هستند، ولی تا به امروزه هر چه سعی کرده تا این تفکر را به ثمر برسانند نتوانسته اند.

 

حجت الاسلام موری تاکید کرد: امروزه عقیده، تفکر و فرهنگ جامعه و به ویژه نسل جوان ما مورد خطر است و  نقش مبلغان برای جلوگیری از این تعرض فرهنگی که به جنگ نرم تعبیر شده، بسیار زیاد است.

 تببین دلسوزانه جنگ نرم دشمن، سپر حفظ جوانان است

 این فعال عرصه پژوهش با بیان این که مبلغان، روشنفکران اسلامی و بزرگان جامعه باید مسائلی که علیه نسل جوان دارد اعمال می شود را برای آن ها تبیین کنند گفت: تبیین و آموزش مقابله با تهاجمات فرهنگی که از سوی دشمنان این مرز و بوم صورت می گیرد پوششی امن در برابر این عوامل است.

 

 وی افزود: غرب در ابتدای انقلاب اسلامی تهاجمات فرهنگی داشته است ولی نه به آن صورتی که ما امروزه شاهد آن هستیم، این قدرت شوم با راه انداختن پایگاه های اینترنتی، شبکه های ماهواری و رسانه های مختلف پیشرفت های زیادی در جنگ نرم علیه کشورمان کرده است.

  حجت الاسلام موری بیان داشت: دشمن با انتشار فرقه های منحرف فاز جدیدی را در تهاجمات خویش باز کرده اند، و با حمله به دین و شریعت خواستار ریشه کن شده دین مبین اسلام هستند.

 

کارشناس واحد پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی خوزستان در پایان سخنان خود ماه مبارک رمضان را فرصتی برای توبه و بازگشت به رحمت الهی دانست و اظهارکرد: رمضان بستری است که فرد گناهکار با قلبی آرام به سوی توبه و غفران الهی برود و به یقین اگر از روی اخلاص باشد مورد پذیرش خداوند قرار می گیرد./9458/ت302/ب

ارسال نظرات