۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۳۴۵۷۹

اعلام برنامه های حرم مطهر رضوی در هفته سوم ماه مبارک رمضان

خبرگزاری رسا ـ برنامه های فرهنگی مذهبی حرم مطهر حضرت رضا(ع) در هفته سوم ماه مبارک رمضان از سوی معاونت ارتباطات و تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی اعلام شد.
حرم امام رضا

 

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون ارتباطات و تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: برنامه های هفته سوم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی همانند هفته‌های گذشته شامل هفت بخش جلسات سخنرانی و بیان معارف، بیان احکام و مسائل شرعی، قرائت زیارت و مدیحه سرایی، محافل قرآنی، قرائت دعا، نشست های فرهنگی و خدمات فرهنگی است.

وی در خصوص ویژه برنامه جلسات سخنرانی و بیان معارف حرم مطهر رضوی بیان کرد: برنامه هایی که در رواق امام خمینی(ره) برگزار می شود شامل «قرآن و تحقق وعده های الهی» با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محبد باقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد ساعت 13:15 از شنبه تا پنجشنبه، برنامه درس هایی از رمضان با سخنرانی حجج اسلام نوروزی و اکرم ساعت 4:15 از شنبه تا جمعه، برنامه «اخلاق در قرآن» با سخنرانی حجت الاسلام سید حسین قمی، استاد حوزه و دانشگاه ساعت 11:45 شنبه و برنامه «سیمای یاران حضرت علی در خطبه 192 نهج البلاغه» با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رضایی تهرانی یکشنبه تا پنجشنبه ساعت 11:45 است.

وی ادامه داد: برنامه هایی با عناوین بیان سیره حضرت علی(ع)، شرح دعاهای روزانه مه رمضان، عوامل انحرفات از منظر قرآن، فلسفه روز از منظر قرآن و حدیث در مسجد جامع گوهرشاد و رواق های حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

معاون ارتباطات و تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: بخش بیان احکام و مسائل شرعی، در صحن جامع رضوی و در مسجد جامع گوهرشاد با موضوع بیان آداب و اعمال شب های قدر به ترتیب ساعت 21:30 شب و ساعت 11:20 ظهر و  در رواق امام خمینی با موضوع احکام زائر ساعت 11:30 برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: مراسم ترتیل خوانی یک جزء قرآن کریم همه روزه ساعت 10:15 در رواق امام خمینی(ره) و مراسم محفل انس با قرآن در جوار عترت همه روزه یک ساعت پس از نماز مغرب و عشا با حضور قاریان و حافظان بین المللی در مسجد جامع گوهرشاد در حال برگزاری است. کارگاه مشاوره قرائت، حفظ، تفسیر و حدیث ویژه برادران ساعت 16 تا 19 و ویژه خواهران ساعت 9 تا 19 هر روز در دارلقرآن حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

حجت الاسلام حسینی با ذکر این که بخش نشست های فرهنگی شامل دو برنامه «دین، نشاط و زندگی» و «مسابقات فرهنگی» است، گفت: برنامه «دین، نشاط و زندگی» در روزهای این هفته با موضوع اخلاق مداری و اعتقادات دینی از ساعت 18 در صحن جمهوری حرم حضرت رضا(ع) برگزار خواهد شد.

گفتنی است، ویژه برنامه ولادت امام حسن مجتبی(ع)، دومین اختر تابناک امامت و ولایت ظهر امروز در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی برگزار شد./968/د101/ب

ارسال نظرات