۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۲:۱۷
کد خبر: ۱۳۵۵۷۶

حضور طلاب کشورهای مختلف دنیا در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد

خبرگزاری رسا ـ مدیر اداره قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه مشهد، گفت: بخاطر موقعیت این نهاد و حضور طلاب بسیاری از کشورهای دنیا، غرفه این مرکز در نمایشگاه قرآن و عترت باعث رونق بیشتر نمایشگاه شده است.
طلاب خارجي در نمايشگاه قرآن

 

 

مجتبی مهاجر، مدیر اداره قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه، مجتمع آموزش عالی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: امسال اولین حضور جامعه المصطفی العالمیه مشهد در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت این شهر است.

 

وی افزود: غرفه این مجتمع که به همت شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی حدیثی و روابط‌عمومی و بین‌الملل این نهاد برپا شده، دارای وسعت صد متر مربع است که در سالن فردوسی محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد واقع شده است.

 

وی تصریح کرد: این غرفه تاکنون پذیرای اساتید حوزه و دانشگاه و مسؤولان فرهنگی استان بوده و بخاطر موقعیت جامعه المصطفی العالمیه، علاوه بر کشورهای شرکت کننده در نمایشگاه، از کشورهای دیگر نیز بازدید کننده داشته که باعث رونق بیشتر نمایشگاه امسال شده است.

 

وی به بخش‌های مختلف این غرفه پرداخت و گفت: اداره قرآن و حدیث معاونت فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه مشهد بخشی از غرفه این مجتمع را به خود اختصاص داده است که مقالات و پایان‌نامه‌های قرآنی و حدیثی خود را به بازدیدکنندگان ارائه می‌کند.

 

مهاجر، کتاب‌هایی با موضوع قرآن و حدیث از انتشارات جامعه المصطفی العالمیه و نرم‌افزارهای قرآنی تهیه شده در معاونت فرهنگی تربیتی این نهاد را از دیگر محصولات این بخش دانست و گفت: ارائه گزارشات فعالیت‌های قرآنی و حدیثی در قالب بروشور، نرم‌افزار و بنر نیز از خدمات این بخش است.

 

وی تأکید کرد: برای اولین بار سیستم بلوتوثی از سوی مجتمع آموزش عالی مشهد خریداری شده است که نرم‌افزارهای قرآنی مخصوص گوشی تلفن همراه را با برد 500 متر برای علاقه‌مندان ارسال می‌نماید و در غرفه این دفتر نصب شده است.

 

وی بخش بعدی غرفه جامعه المصطفی العالمیه مشهد را مدرسه تخصصی خواهران معرفی کرد و گفت: آثار هنری فعالان هنرمند، پایان‌نامه‌ها و آثار پژوهشی و مقالات با موضوع قرآن و حدیث طلاب و اساتید این مدرسه به همراه مجموعه‌ گزارشی از فعالیت‌های این مدرسه در قالب بنر و نرم‌افزار و بروشور در این بخش ارائه شده است.

 

مهاجر با اشاره به این‌که از همه اقشار و حتی آقایان و نوجوانان از بخش مدرسه تخصصی خواهران بازدید کرده و بیشتر، آثار هنرمندان را تهیه می‌کنند، گفت: طرح سحر اولی‌ها و مهمان کوچک خدا، طرح هدیه‌ای قرآنی به نوجوانانی است که برای اولین سال روزه می‌گیرند.

 

وی افزود: مسابقه پیامکی «ترنم وحی» از کتاب تمثیلات قرآنی حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی که به بازدیدکنندگان تقدیم می‌شود و مسابقه کتبی یک «جرعه نور» از سوره مبارکه نور نیز هر روز در این قسمت از غرفه برقرار است.

 

وی تأکید کرد: طرح ختم قرآن برای تعجیل در فرج و سلامتی امام زمان(عج) با برگه‌های یک جزء از قرآن و نیز اهدای بسته فرهنگی تمثال مقام معظم رهبری و کتابچه معرفی فعالیت‌های مجتمع آموزش عالی مشهد نیز از دیگر اقدامات این بخش است.

 

مهاجر به بخش دیگری از غرفه اشاره کرد و گفت: بخش اداره امور طلاب و خانواده این غرفه در دو بخش فعال است. کارهای کاربردی هنری قرآنی مانند معرق‌های ارائه شده توسط طلاب جامعه المصطفی العالمیه مشهد و نیز مهد قرآن و حدیث که فعالیت‌هایی از قبیل قصه‌های قرآنی، نقاشی‌های قرآنی به صورت کار با گواش و رنگ انگشتی و اهدای جایزه به قاریان کوچک که حفظ سوره داشته و به لحن عربی می‌خوانند را انجام می‌دهد.

 

وی در پایان گفت: بخش مهد قرآن نیز از کشورهای پاکستان و افغانستان بازدید کننده داشته است و بیشتر مراجعان آن، برای حضور دائمی در مهد مراجعه می‌کنند که به دلیل اختصاص به طلاب خارجی محدودیت دارد.

 

گفتنی است، هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد تا شامگاه جمعه 27 مرداد ادامه خواهد داشت و هر روز از ساعت 17 تا 24 برای علاقه‌مندان در دسترس است./932/ت302/ب

ارسال نظرات