۲۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۱۳۶۰۴۲
محمدی‌زاده با انتقاد از برخی اظهارات:

وجود اورانیم در گرد و غبار کذب محض است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان حفاظت از محیط‌زیست٬ با بیان اینکه تاکنون هیچ گزارشی از مراجع رسمی کشور مانند سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی درباره حمل اورانیم ضعیف شده به وسیله گردو‌غبار اعلام نشده است، افزود: با این حال در اینکه گرد و غبار سلامت مردم را تهدید می‌کند٬ هیچ تردیدی نیست.
محمدزاده

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمدجواد محمدی‌زاده، رییس سازمان حفاظت از محیط‌زیست با بیان اینکه سازمان حفاظت از محیط‌زیست چند سالی است که موضوع دولت و اقتصاد سبز را در دستور کار خودش قرار داده است٬ اعلام کرد: بر اساس قانون٬ تمام وزارتخانه‌هایی که به نوعی در فعالیت‌های توسعه‌ای کشور دخالت دارند مانند وزارت نیرو در تولید نیروگاه‌ها٬ وزارت نفت در پالایشگاه‌ها و وزارت صنعت٬ معدن و تجارت در کارخانه فولادسازی٬ باید طی یک زمان‌بندی نسبت به رفع آلایندگی اقدام کنند.

 

رییس سازمان حفاظت از محیط‌زیست٬ با بیان اینکه صنایع کشور در سال گذشته اقدام به رفع آلودگی20 درصدی کردند٬ افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری از واحدهای باقی مانده باید حدود50 درصد و برای سال آینده کاملا واحد‌ها رفع آلودگی شوند.

 

وی ادامه داد: در سال گذشته حدود چهار هزار و 175 واحد آلاینده وجود داشت که با اقدامات صورت گرفته در پایان سال 90 به دو هزار و 100 واحد رسید و امیداوریم که در آینده نزدیک این‌گونه واحدها به زیر یک‌هزار برسد.

 

محمدی‌زاده با تأکید بر اینکه کشور ایران به‌علت تنوع زیستی بالا جزء 10 کشور جهان است٬ یاد‌آور شد: خوشبختانه ایران در تمام زمینه‌های اقلیمی، موجودات گیاهی و جانوری در وضعیت خوبی قرار دارد.

 

رییس سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور٬ با اشاره به پدیده گرد و غبار در استان‌های کشور و بروز بیماری‌های خطرناک ٬ اظهار داشت: به طور حتم در اینکه گرد و غبار سلامتی مردم به‌ویژه گروه های آسیب‌پذیر را تهدید می‌کند؛ تردیدی نیست٬ اما اینکه مردم به‌علت این پدیده با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند و یا اورانیم ضعیف شده به‌وسیله ریزگردها وارد ایران می‌شود؛ صحت ندارد.

 

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ گزارشی از مراجع رسمی کشور مانند سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی درباره حمل اورانیم ضعیف شده به وسیله گردو‌غبار اعلام نشده است٬ افزود: اما در اینکه گرد و غبار سلامت مردم را تهدید می‌کند٬ تردیدی نیست.

 

رییس سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور یادآور شد: تمام مسئولان باید احتمام خودشان را برای مقابله با پدیده گردوغبار انجام دهند. به طور حتم حل این مشکل تنها با برنامه‌ریزی و همکاری تمام مسئولان محقق می‌شود./916/د102/ع

ارسال نظرات