۰۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۳۶۳۲۴
مفتی لبنان:

سوزاندن مسجد الاقصی خاطره ای دردناک در تاریخ امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مفتی لبنان، تخریب مسجد الاقصی در سال 1969 میلادی را خاطره ای دردناک در تاریخ امت اسلامی و سرآغاز تخریب این مسجد مقدس توسط صهیونیست ها عنوان کرد.
محمد رشيد قباني مفتي لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ محمد رشید قبانی، مفتی لبنان در بیانیه که به مناسبت سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی توسط صهیونیست ها صادر کرد این جنایت را ادامه نقشه رژیم اشغالگر برای تسلط بر این مسجد مقدس دانست.

 

در این بیانیه آمده است: سوزانده شدن مسجد الاقصی توسط یهودیان در سال 1969 در ادامه فعالیت جنایتکارانه و تروریستی رژیم صهیونیستی و تسلط بر این مسجد بر اساس تعرض و تخریب آن صورت گرفت.

 

شیخ قبانی افزود: تخریب مسجد الاقصی از آن زمان آغاز شد و پس از آن نیز به بهانه یافتن هیکل مزعوم معبد سلیمان به حفاری در زیر و کناره های این مسجد پرداختند تا به هدف خود که تخریب کامل مسجد و ساخت معبد سلیمان به جای آن است، دست یابند.

 

مفتی لبنان تصریح کرد: به آتش کشیدن مسجد الاقصی خاطره ای دردناک در تاریخ امت است و یهودی سازی قدس و آواره ساختن ساکنان این منطقه نیز دلیل روشنی بر اهداف دشمنانه معروف صهیونیست ها علیه اسلام و مسلمانان و تجاوز آشکار به احساسات امت اسلامی به شمار می آید و با این اقدامات می خواهند بر همه فلسطین مسلط شده و مردم این کشور را از وطنشان اخراج کنند.

 

گفتنی است مسجد الاقصی که اولین قبله مسلمانان و یکی از مقدس ترین مساجد مورد احترام ادیان آسمانی به شمار می آید در سی ام مرداد 1348 شمسی مصادف با ٢١ آگوست 1969 توسط اشغالگران صهیونیست به آتش کشیده شد./980/ب903/ک

ارسال نظرات