۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۱۳۶۹۷۴
نماینده خبرگان رهبری:

مرحوم آیت الله بنی فضل همواره در مسیر ولایت حرکت کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: مرحوم آیت الله بنی فضل تبلیغات گسترده دشمنان علیه روحانیت مبارز و انقلابی، همواره در مسیر حق و حقیقت ولایت حرکت کرد.
مرحوم آيت الله بني فضل

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت پنجمین سالگرد درگذشت آیت الله شیخ مرتضی بنی فضل صورت گرفت، اظهار داشت: آن مرحوم جزو علمای مردمی و همیشه در صحنه بود، که انتخاب با درصد بالای آرا از سوی مردم آذربایجان شرقی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نشانگر اقبال عمومی به ایشان بود.


وی با اشاره به جایگاه مردمی آیت الله بنی فضل خاطر‌نشان کرد: آن مرحوم با وجود کهولت سن، عضو بسیج بود و حتی با افتخار کارت بسیجی خود را به دیگران نشان می داد، رفتار پدرانه و تواضع آیت الله مرتضی بنی فضل با طلاب علوم دینی و عموم مردم، این عالم
 را محبوب دل‌ها کرده بود.

 

امام جمعه مراغه افزود: مرحوم آیت الله بنی فضل جزو علمایی بوده اند که علاوه بر مدارج عالی علمی، دارای سوابق ارزشمند انقلابی نیز هستند، چنانکه درایت سیاسی و عمق بینش آیت الله بنی فضل سبب برگزیده شدن‌شان به عنوان نماینده حضرت امام خمینی(ره) در آذربایجان بود.

 

وی با اشاره به مبارزات ضدپهلوی آیت الله بنی فضل در دوران قبل از انقلاب اسلامی ادامه داد: آن عالم آگاه و بصیر در حالی مبارزات گسترده خود علیه شاه و تبعیت از امام خمینی در این راه را آغاز کرد که فضای مناسبی در این راستا وجود نداشت و از سوی برخی افراد به این تحرکات با دید خاصی نگریسته می شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی شجاعت و درک موقعیت را از خصوصیات بارز سیاسی آن مرحوم دانست و تاکید کرد: امام امت پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایشان را به عنوان نماینده ویژه خود در حل بحران های مناطق آذربایجان برگزید و مرحوم بنی فضل با وجود خطرات بسیار زیاد و نا امنی های موجود این مسؤولیت را پذیرفت.

 

امام جمعه مراغه تصریح کرد: مرحوم بنی فضل نخستین فرد از علمای آذربایجان بود که پس از رحلت آیت الله بروجردی مرجعیت و اعلمیت امام را در سخنرانی ها اعلام و عموم مردم را به تقلید از ایشان دعوت کرد و به جرات می توان گفت که آیت الله بنی فضل از یاران مورد اعتماد و وثوق امام خمینی(ره) در آذربایجان بوده اند.

 

وی خواستار توجه به سیره و روش زندگانی مرحوم آیت الله بنی فضل از سوی مردم به ویژه طلاب علوم دینی شد و خاطرنشان کرد: ایشان در اوج محبوبیت، فقاهت و سوابق علمی و سیاسی زندگی ساده و بی آلایشی داشت و علیرغم تبلیغات گسترده دشمنان علیه روحانیت مبارز و انقلابی، همواره در مسیر حق و حقیقت ولایت حرکت کرد./935/ت302/س

ارسال نظرات