۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۳۶۹۹۵

تشکیک کارشناس وهابی در شان نزول آیه تطهیر

خبرگزاری رسا ـ کارشناس شبکه وهابی وصال حق با ارائه برداشت غلط خود از آیه تطهیر گفت: شأن نزول این آیه مربوط به همسران پیامبر است.
وصال حق

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، محمد ابراهیم دامنی از کارشناسان شبکه وهابی وصال حق اظهار داشت: آیه تطهیر شأن نزولش در مورد پنج تن آل عبا نیست که شیعیان به آن معتقدند.


وی برای اثبات مدعای خود گفت: وقتی ام سلمه از پیامبر (ص) اجازه ورود علی، فاطمه، حسن و حسین (علیهم السلام) را خواست حضرت در حق وی دعا کردند و فرمودند این آیه در مورد شماست و من به خاطر دلسوزی، علی، فاطمه، حسن و حسین (علیهم السلام) را از اهل کساء قرار دادم.


شایان ذکر است، ابوسعید خدری از بزرگان اهل سنت در درالمنثور ج 5 ص 198 از حضرت پیامبر روایت می کند: آیه تطهیر در مورد علی، فاطمه، حسن و حسین (علیهم السلام) است.


همچنین در صحیح مسلم ج 7 ص 123 آمده از زید بن ارقم سؤال شد آیا به زنان پیامبر اهل بیت گفته می شود؟ گفت همسر یک مرد از اهل بیت آن به حساب نمی آید زیرا چه بسا مردی یک عمر زندگی می کند ولی در آخر عمر طلاق گرفته و به خانه پدرش رفته و جزء اهل بیت پدر محسوب می شود.


از این گذشته ضمیر «کُم» در یطهرکم تطهیرا ،اشاره به جمع مذکر دارد، در حالی که اگر آیه در شأن زنان پیامبر (صلی الله علیه وآله)نازل می شد می بایست از ضمیر «کُنَّ» استفاده می گردید؛این از ابتدایی ترین اصول ادبیات عرب است./9161/ت302/ع
 

ارسال نظرات