۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۱۳۷۱۲۰
خطیب جمعه بیروت:

جنبش عدم تعهد می تواند به قدرت واقعی جهان مبدل شود

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بیروت با اشاره به برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران گفت: این جنبش می تواند به قدرت واقعی جهان مبدل شود.
سيد علي فضل الله

 به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری لبنان، حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته منطقه حاره حریک که در مسجد الحسنین (ع) برگزار شد نسبت به برنامه صهیونیست ها برای یهودی سازی قدس و تخریب مسجد الاقصی به شدت هشدار داد و گفت: دشمن صهیونیسم در پرتو نزاع در جهان عرب و اسلام و گسترش اختلافات داخلی در این جوامع احساس آرامش کرده است، نزاع هایی که کاملا طایفه ای و مذهبی و سیاسی بوده و علاوه بر این که همه توان ملت و دولت ها را از بین می برد، امنیت داخلی را نیز مورد تهدید قرار می دهد.

 

وی افزود: حکومت و ملت های عربی باید قدرت خود را برای ایستادگی در برابر دشمن متمرکز سازند و همه اختلافات و فتنه ها را بدین منظور کنار بگذارند.

 

حجت الاسلام فضل الله با اشاره به برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، تصریح کرد: جنبش عدم تعهد با توجه به توان و امکانات و ثروت و جایگاهی که دارد، می تواند قدرتی واقعی و فعال در جهان داشته باشد و نقش اساسی و مهمی را در مسائل مختلف خصوصا مسأله فلسطین و بحران سوریه ایفا کند.

 

خطیب جمعه بیروت در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه از گسترش ناامنی در لبنان ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: دولت در پرتو ناامنی و وضعیت نامطلوب کنونی باید  تلاش کند تا امنیت را حفظ و جنایتکاران را مورد پیگرد قرار داده و مجازات کند. کسانی که در کار دستگاه قضا دخالت می کنند نیز در آشوب سهیم هستند، زیرا دخالت در کار دستگاه قضایی، جرم تلقی می شود و زمینه های ارتکاب جنایت های دیگر را به آنان فراهم می سازد.

 

وی تاکید کرد: کسانی که می خواهند لبنان در آرامش و ثبات باشد و بتواند در برابر چالش ها ایستادگی کند باید نسبت به امنیت کشور نیز حرص داشته باشند. بازگشت آرامش به طرابلس از اهمیت فراوانی برخوردار است و امیدوارم این امنیت و آرامش تا ابد باقی بماند.

 

سید علی فضل الله با اشاره به فرارسیدن سی و چهارمین سالروز ربوده شدن امام موسی صدر، خاطر نشان ساخت: شخصیت امام موسی صدر استثنایی است و وی توانست روحیه بیداری و دفاع از محرومان و مستضعفان را به دور از هرگونه محاسبات طایفه ای و مذهبی منتشر سازد.

 

وی ادامه داد: امام موسی صدر تنها یک شخصیت یا خانواده یا جنبش و طایفه ای نیست، بلکه همه لبنانی ها به شمار می آید و از دولت می خواهم همه تلاش خود را برای مشخص شدن سرنوشت این مرد بزرگ انجام دهد./980/ب902/ع

ارسال نظرات