۱۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۱۳۷۴۱۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران:

سست کردن اعتقادات دینی نسل جوان مهم ترین هدف عرفان های نوظهور است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، نسبت به رشد و گسترش عرفان های انحرافی در جامعه هشدار داد و گفت: عرفان های نوظهور و دروغین مهم ترین خطری است که امروز نسل جوان جامعه را تهدید می کند و هدف اصلی آنها تهی کردن نسل جوان از درون است.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، عصر دوشنبه در جلسه شورای اداری اداره کل ارشاد استان در مجتمع فرهنگی هنری حضرت ولی عصر(عج) شهرستان آمل با بیان این که یکی از بلایای خانمان سوز اعتیاد است که باید توجه خاصی نسبت به این مسأله صورت گیرد، گفت: از مسؤولیت های اداره فرهنگ و ارشاد این است که ناهنجاری های موجود در جامعه را با انجام کارهای فرهنگی مدیریت کنند.

 

وی با اشاره به این که دشمن درصدد است تا با انواع نقشه ها و برنامه ها جوانان را از مسیر راه حق بازدارد و آنان را به سوی امیال و خواسته های خود حرکت دهد، خاطرنشان کرد: باید جوانان جامعه را از طریق بصیرت افزایی و آگاهی بخشی نسبت به خطراتی که آنان را تهدید می کند آگاه کنیم تا آنان بتوانند به درستی مسیر صحیح و باطل را از هم تشخیص دهند و به نقطه سعادت دست یابند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر این که ضعف مبانی اعتقادی و دینی می تواند عامل بسیاری از مشکلات در جامعه شود، یادآور شد: باید با برنامه ریزی صحیح و منسجم در راستای ترویج ارزش های والای اسلامی اهتمام خاصی صورت گیرد.

 

وی نسبت به رشد و گسترش عرفان های انحرافی در جامعه هشدار داد و گفت: عرفان های نوظهور و دروغین مهم ترین خطری است که امروز نسل جوان جامعه را تهدید می کند و هدف اصلی آنها تهی کردن نسل جوان از درون است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با تاکید بر این که نقش خانواده ها در وجود جامعه ای سالم بسیار مؤثر و حائز اهمیت است، گفت: باید متولیان فرهنگی آموزش خانواده را در دستور کار خود داشته باشند و درصدد تشکیل خانواده های سالم در جامعه تلاش کنند.

 

وی با بیان این که دشمن درصدد تضعیف جایگاه خانواده است، خاطرنشان کرد: خانواده از ارکان اساسی زندگی جامعه اسلامی است که دشمن می داند اگر به این نهاد مقدس آسیب وارد شود و از مسیر اصلی خود منحرف شود آنان می توانند به بسیاری از خواسته های خود در بحث تهاجم فرهنگی دست یابند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر این که خانواده ها باید تلاش کنند تا معیارهای فرزندان ارزش ها و الگوهای شایسته باشد، یادآور شد: باید برنامه های فرهنگی ارزنده به منظور مقابله اساسی با تهاجم فرهنگی دشمنان صورت گیرد.

 

یدالله اکبرزاده، فرماندار آمل نیز در این جلسه با بیان این که توجه به فرهنگ و هنر از ضروریات امروز جامعه است، گفت: مدیران عرصه فرهنگی در خط مقدم جنگ نرم حضور دارند که باید در این راستا اهتمام و توجه ویژه ای صورت گیرد.

 

وی با تاکید بر این که باید با برنامه های سازماندهی شده و مدون به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان بهره گیریم، خاطرنشان کرد: باید در پیمودن مسیر انقلاب به حلقه ارتباط مردمی با جایگاه ولایت، وحدت افزایی و اعتقادات دینی توجه و نگاه خاصی صورت گیرد./950/پ202/ب

ارسال نظرات