۱۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۱۳۷۷۵۵
مخبر دزفولی:

40 معاون فرهنگی دانشگاه، عضو کمیته هویت و همبستگی ملی هستند

خبرگزاری رسا ـ دبیر کارگروه هویت و همبستگی ملی وزارت علوم گفت: این کارگروه به‌منظور تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص تقویت همبستگی و هویت ملی شکل گرفته است.
دکتر عليرضا مخبر دزفولي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علیرضا مخبر دزفولی، دبیر کارگروه هویت و همبستگی ملی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری، امروز در بیست و ششمین نشست کارگروه کمیته هویت و همبستگی ملی دانشگاه های کشور در دانشگاه صنعتی سهند تبریز اظهار داشت: کارگروه همبستگی و هویت ملی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سال 84 به‌منظور عملی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص تقویت همبستگی و هویت ملی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شکل گرفته است.

 

وی با اشاره به اهداف و موضوعات مطرح شده در سلسله جلسات این کارگروه ادامه داد: این کارگروه به‌نوعی اتاق فکر معاونت فرهنگی و اجتماعی این وزارتخانه در حوزه راهکارهای تقویت همبستگی و هویت ملی محسوب می‌شود که در تصمیم‌سازی برای مدیران عالی‌رتبه وزارت علوم نقش مؤثری دارد.

 

مخبر دزفولی با تاکید بر نقش‎‌آفرینی متولیان فرهنگی دانشگاه های بزرگ کشور در این کارگروه خاطرنشان کر: موضوعات مختلفی در دایره همبستگی و هویت ملی مطرح است که مهمترین آنها نشریات دانشجویی، تشکل های دانشجویی، عرفان های کاذب و نمادهای ملی در دانشگاه ها می باشد.

 

دبیر کارگروه هویت و همبستگی ملی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری مهمترین موضوع در بحث نمادهای ملی در محیط دانشگاه ها را در گویش ها، نوع پوشش و نماد سازی از شخصیت های ملی عنوان کرد و گفت: یکی از عوامل تقویت همبستگی و هویت ملی توجه به نمادهای ملی است که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

 

وی مهمترین دستاورد برگزاری این کارگروه را تصمیم سازی برای مسؤولان وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری دانست و افزود: تصمیماتی که در حوزه های فرهنگی وزارتخانه ها اتخاذ می شود، در این کمیته مورد رصد و کارشناسی قرار گرفته و نتیجه آن به وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری و معاون امور اجتماعی آن انعکاس می یابد و از این جهت این کارگروه نقش مهمی در مجموعه مدیریتی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری بر عهده دارد.

 

مخبر دزفولی با بیان این‌که 40 نفر از معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های کشور در این کمیته عضو هستند، خاطرنشان کرد: رسالتی که این کمیته در فراهم کردن زیرساخت فرهنگی در فضای علمی دانشگاه ها بر عهده دارد بسیار خطیر و حساس است، از این رو نیازمند نگرش کارشناسی به مباحث فرهنگی و آموزشی هستیم.

 

همچنین حجت الاسلام حسن نجفیان، مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه سهند اظهار داشت: متولیان فرهنگی کشور باید با رصد فعالیت های فرهنگی از تخریب فرهنگ اصیل ایران اسلامی جلوگیری کرده و مقابل فعالیت مخرب دشمنان علیه ارزش های اسلامی را بگیرند.

 

وی تحول و رصد فرهنگی از سوی مسؤولان فرهنگی را موجب ثبات و تداوم فرهنگ اصیل و ناب اسلامی در کشور عنوان کرد و افزود: ضروری است با ایجاد سایت های فرهنگی و تبلیغ وسیع و دامنه دار، نسبت به رواج هر چه بیشتر فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه اقدام کنیم./935/پ202/ب

ارسال نظرات