۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۳۷۹۰۸
نماینده ولی فقیه در همدان:

حوزه علمیه از فلسفه غفلت نکند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه همدان گفت: فلسفه از علوم پایه ای است که وجود آن برای حوزه ضروری است و حوزه علمیه نباید از آن غافل شود.
حوزه علمیه از فلسفه غفلت نکند

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث‌الدین طه‌محمدی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان، در مراسم افتتاحیه حوزه های علمیه استان همدان که صبح امروز با حضور طلاب در حوزه علمیه آیت الله آخوند همدانی برگزار شد، اظهار داشت: توجه به علوم پایه که مورد تاکید مقام معظم رهبری است اهمیت زیادی در حوزه ها دارد، از جمله این علوم می توان فلسفه را نام برد، فلسفه از علوم پایه ای است که وجود آن برای حوزه ضروری است و حوزه علمیه نباید از آن غافل شود.

 

امام جمعه همدان تصریح کرد: نقش و جایگاهی که حوزه در هدایت انسانها دارد بر هیچ عقل سلیمی پوشیده نیست و اگر طلاب متوجه جایگاه معنوی خود باشند بیشتر احساس تکلیف و وظیفه خواهند کرد.

 

وی افزود: هیچ شغل و منصبی جایگاه و ارزش مقام طلبه را ندارد به این شرط که طلاب نسبت به رسالت و جایگاه حوزه آگاه بوده و در این راه تلاش مستمر داشته باشند.

 

در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی، مدیر استانی حوزه علمیه همدان تصریح کرد: علم و تقوی دو رکن اصلی حوزه است و طلاب نسبت به کسب علم و تقوی به صورت هم زمان کوشش کنند.

 

وی تبیین فلسفه طلبگی و بیان اهداف آن را از سوی اساتید برای طلاب نوجوان امری ضروری دانست.

 

مدیر استانی حوزه علمیه همدان خاطرنشان کرد: در بحث مدیریت حوزه مسؤولیت تنها بردوش مدیریت نیست، بلکه همه طلاب وظیفه دارند تا با کمک به هم برنامه های حوزه به بهترین وجه اجرا شود./967/پ202/ب

ارسال نظرات