۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۳۸۰۳۳
مسؤول حوزه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین آمل:

نهضت بزرگ علمی امام صادق مبتنی بر علم و حقایق بود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین آمل، حوزه‌های علمیه را مروج مکتب امام صادق(ع) دانست و خاطرنشان کرد: نهضت بزرگ علمی که آن امام همام پایه گذاری کردند مبتنی بر علم، یقین و حقایق بوده است.
شهادت امام صادق

 

حجت الاسلام سید حسین موسوی، مدیر حوزه علمیه حضرت ابوالحسن امیرالمومنین(ع) آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که جامعه امروز ما بیش از هر زمانی نیازمند بصیرت و آگاهی نسبت به شخصیت ارزنده امام صادق(ع) و نقش والای این امام بزرگوار در ترویج مکتب تشیع است، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه باید در راستای شناساندن هر چه بیشتر این امام همام تلاشی شایسته داشته باشند.


وی با اشاره به این که امام صادق(ع) ذخیره علمی بزرگ و ارزنده ای را برای امت بر جای نهاد، گفت: این امام بزرگوار تلاش و اهتمام خود را با مساعی علمی آغاز و حوزه فکری خویش را که بزرگان فقها و متفکران از آن بیرون آمدند در صفوف امت افتتاح کرد و شاگردان گرانقدر و دانشمندی را تربیت کرد.


حجت الاسلام موسوی با تاکید بر این که ترویج ارزش ها و جایگاه ائمه معصوم(ع) باید در جامعه مورد توجه ویژه باشد، خاطرنشان کرد: دشمن درصدد است تا با انواع نقشه ها و برنامه ها جوانان جامعه را از مسیر دین مداری خارج کند که تمسک به فرهنگ والای اهل بیت (ع) می تواند خنثی کننده این نقشه ها باشد.

 

وی با بیان این که شاخص آموزه های دینی و فرهنگ شیعی در دوران امام صادق (ع) ارتقاء یافت، ادامه داد: شیوه مقابله آن حضرت و تربیت یافتگان در مکتبش با دشمنان و استقامت علمی و منطقی و بروز بودن ایشان توانستند در گوشه و کنار جهان به ویژه در خاور میانه مکتب تشیع را ترویج دهد.

 

مسؤول حوزه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین آمل حوزه‌های علمیه را مروج مکتب امام صادق(ع) دانست و خاطرنشان کرد: نهضت بزرگ علمی که آن امام همام پایه گذاری کردند مبتنی بر علم، یقین و حقایق بوده است.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که امام صادق(ع) مقام کار علما را در قیامت برتر از خون شهدا ذکر کردند، افزود: مقام عالمان دینی بالاتر از مقام عابد است چون عالمان پرورش دهنده عابدان هستند.

 

وی با بیان این که امام صادق (ع) از فرصت های به وجود آمده در آن دوران برای نشر معارف اهل بیت(ع) و قرآن و آموزش و تربیت نسل جدید دانشجویان و علمای فرهیخته اسلامی، استفاده کردند، گفت: عزت و عظمت امروز اسلام شیعی در جهان مدیون تلاش های آن امام همام است.


حجت الاسلام موسوی همچنین به تلاش‌های حکومت عباسی در جهت، انحراف مکتب اصیل علمی و معنوی امام صادق (ع) اشاره کرد و با بیان این که تلاش های حکومت وقت برای تحریف مکتب امام با شکست روبرو شد، گفت:
 امام صادق(ع)، تلاش بسیاری در جهت زدودن افکار انحرافی از جامعه و مبارزه با افراد انجام دادند.

 

مدیر حوزه علمیه حضرت ابوالحسن امیر المومنین(ع) آمل با بیان این که مراسم دسته روی سالروز شهادت امام صادق(ع)، ساعت 9 صبح روز چهارشنبه از مسجد امام رضا(ع) تا مسجد آقا عباس برگزار خواهد شد، گفت: مراسم ویژه سوگواری شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت پس از پایان دسته روی با سخنرانی حجت الاسلام طاهری مدیر حوزه های علمیه مازندران و مداحی کربلایی حمیدرضا نژادی برگزار می شود.

 

گفتنی است؛ مراسم سوگواری شهادت امام صادق(ع) به همت حوزه علمیه حضرت ابوالحسن امیر المومنین(ع) و هیئت محبین آل طاها برگزار می شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات