۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۳۸۲۸۶

انتشار نشریه تخصصی چهار زبانه با محوریت موضوع امام صادق در تبریز

خبرگزاری رسا ـ دبیر چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان جهان از انتشار نشریه تخصصی با موضوع امام صادق(ع) و نهضت علمی ایشان به 4 زبان زنده روز دنیا خبر داد.
شهادت امام صادق بقيع

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدمهدی تقوی، دبیر چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان جهان، امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران به تشریح برنامه‌های این دوره از مسابقات قرآنی پرداخت و اظهار داشت: شش داور بین‌المللی از مصر، عراق، مالزی و لبنان به همراه داوران ایرانی، کار قضاوت در بخش های حفظ و قرائت را بر عهده خواهند داشت.

 

وی با بیان این‌که این مسابقات با رویکرد علمی در دو حوزه حفظ و قرائت قرآن کریم و با محوریت معرفتی و بصیرت افزایی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات دانشمندان و دانشجویانی از 52 کشور جهان حضور دارند که بیشترین تعداد شرکت کنندگان از قاره های آفریقا و آسیا هستند.

 

حجت الاسلام تقوی از بررسی سیره فکری و عملی امام صادق(ع) و تاریخ حیات آن امام بزرگوار در طول این مسابقات خبر داد و گفت: اهل تشیع و تسنن ارادت خاصی نسبت به امام صادق(ع) دارند و دارای اشتراکات اخلاقی، اعتقادی فراوانی هستند، جهان اسلام می تواند در عصر جنبش نرم افزاری و جنگ نرم دراین مورد سرمایه گذاری فرهنگی کند و نتیجه خوبی بگیرد.

 

دبیر چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان جهان گفت: در شرایط فعلی دنیا، اگر جهان اسلام بخواهد به وحدت کلمه و نقطه کمال برسد، باید سیره فکری و عملی امام صادق(ع) را الگوی زندگی خود قرار دهد، افزون بر این می توانیم با تمسک به آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) علوم مختلف را از انحرافات نجات دهیم.

 

حجت الاسلام تقوی از انتشار نشریه تخصصی با موضوع امام صادق (ع) و نهضت علمی ایشان به 4 زبان زنده روز دنیا خبر داد و گفت: نشریه تخصصی دیگری در خصوص بیانات مقام معظم رهبری در مورد بیداری اسلامی و حمایت از انتفاضه فلسطین در طول این مسابقات توزیع خواهد شد.

 

وی با اشاره به برگزاری نشست های قرآنی  با حضور یکی از دانشمندان برجسته سوری، گفت: بزرگانی همچون حضرت آیت الله جعفر سبحانی و جوادی آملی و همچنین وزیر علوم پیام های جداگانه ای به دبیرخانه این مسابقات ارسال کرده اند که در افتتاحیه این مسابقات قرائت خواهد شد.

 

همچنین احمد فرشبافیان، رییس جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان شرقی اظهار داشت : حضور دانشجویان مسلمان جهان در چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن در تبریز، روح قرآنی حاکم بر اکثریت دانشجویان ایران را به ممالک جهان منتقل می کند.

 

وی گفت: این چهارمین دوره مسابقات است که سازمان فعالیتهای قرآنی جهاددانشگاهی در سطح کشور انجام می دهد و این دوره به دلیل موقعیت حاضر جهانی و محل برگزاری مسابقات از جایگاه ویژه ای برخوردار است و موفقیت آن نیز بالا خواهد بود.

 

فرشبافیان افزود: بیداری اسلامی خود حاصل فرهنگ قرآنی است و بالطبع در این موقعیت قرآن می تواند که موتور محرک و پیشبرنده حرکت های اسلامی در منطقه و جهان باشد و از طرفی حضور دانشجویان مسلمان جهان در این مسابقات روح قرآنی حاکم بر اکثریت دانشجویان ایران را به ممالک جهان منتقل خواهد کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: تبریز به عنوان اولین پایتخت شیعی ایران و جهان در غیرت دینی زبانزد عام و خاص در جهان است، به ویژه آنکه این غیرت آمیخته به فرهنگ دینی و قرآنی است و بالطبع برگزاری این مسابقات در فضای دینی تبریز نیز مؤثر خواهد بود و البته این تاثیر متقابل می باشد./935/پ202/ب

ارسال نظرات