۲۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۳۸۵۳۹
روحانیت و دفاع مقدس؛

قال الصادق و قال الباقر در بسیجیان شور می‌دمید

خبرگزاری رسا ـ یکی از روحانیان رزمی تبلیغی گفت: روحانیت نقش بسیار موثری را در دوران دفاع مقدس بر عهده داشت، آنان با قال الصادق(ع)، قال‌ الباقر(ع)، با ذکر مصیبت سید‌الشهدا(ع) و به ویژه خواندن روضه علی‌اکبر(ع) شور در جوانان بسیجی و رزمنده می‌دمیدند.
روحانيت و دفاع مقدس

حجت‌الاسلام خلیل کامرانی، از روحانیان رزمی تبلیغی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت حضور روحانیان در جبهه گفت: برخی‌ها می‌گویند اگر ارتش و سپاه حضور نداشت، انقلاب حفظ نمی‌شد، اما باید گفت که اگر روحانیت در جبهه‌ها حضور نداشتند، نامی از انقلاب باقی نمانده بود.

وی افزود: روحانیت نقش بسیار موثری را در دوران دفاع مقدس بر عهده داشت، آنان با قال الصادق(ع)، قال‌ الباقر(ع)، با ذکر مصیبت سید‌الشهدا(ع) و به ویژه خواندن روضه علی‌اکبر(ع) شور در جوانان بسیجی و رزمنده می‌دمیدند.

این روحانی رزمی تبلیغی خاطرنشان کرد: رزمندگان با یک دست سلاح و یک دست کتاب و قرآن در جنگ شرکت می‌کردند، حتی روحانی تخریب‌چی و آرپی‌جی‌زن داشتیم و  شب‌هایی می‌شد که با رزمندگان برای شکار تانک می‌رفتیم.

اگر روحانیت نبود جنگ به جایی نمی‌رسید

حجت‌الاسلام کامرانی ادامه داد: اگر روحانیت نبود جنگ نیز به جایی نمی‌رسید و رزمندگان وقتی طلبه‌ها را می‌دیدند روحیه می‌گرفتند و می‌گفتند شما با حضورتان به ما روحیه می‌دهید و نیاز به انجام کاری نیست.

وی بر اهمیت نقش همسران روحانی تأکید کرد و افزود: همسران با حمایت از روحانیان سبب دلگرمی آنان در جبهه‌ها می‌شدند و وظیفه مادری و پدری برای فرزندان را با هم انجام می‌دادند.

بیان خاطرات دفاع مقدس تأثیر بسیاری بر جامعه دارد

این روحانی رزمی تبلیغی تصریح کرد: روحانیانی که در جنگ حضور داشتند وظیفه سنگینی بر گردن دارند، آنها باید موضوعات و خاطرات جبهه را مطرح کنند و بیان خاطرات دفاع مقدس تأثیرات بسیاری بر روی جامعه دارد.

وی ادامه داد: زمانی که من به تبلیغ می‌روم و خاطرات دفاع مقدس را برای مردم بازگو می‌کنم، تأثیرات این خاطره‌ها را بر مخاطبان می‌بینم و آنان نیز از من درخواست می‌کنند که فضای جبهه و جنگ را بیشتر برای آنان بیان کنم.

حجت‌الاسلام کامرانی به روزهای آغازین جنگ اشاره کرد و افزود: در ابتدای جنگ در حالی که لمعتین می‌خواندم و مقلد امام خمینی(ره) بودم به امر ایشان در جبهه حضور یافتم و هم اکنون نیز اگر آیت‌الله خامنه‌ای امر کنند در هر جایی که لازم باشد، حتی در کشورهای خارجی، حاضر خواهم شد.

راه حل برون‌رفت از مشکلات امروز پذیرش ولایت رهبری است

وی بیان داشت: در زمان پذیرش قطعنامه نیز من در جبهه بودم و چون امر امر امام خمینی(ره) بود پذیرفتم و راه حل برون‌رفت از مشکلات امروز نیز پذیرش ولایت رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: احکام، تاریخ و اخلاقیات بیشترین مسائلی بود که در جبهه برای رزمندگان بیان می‌کردم .

به توصیه فرمانده عمل کردم و در آب افتادم

این روحانی رزمی تبلیغی به بیان خاطره‌ای پرداخت و گفت: من در جبهه یک ماشین سلمانی همراهم بود، از طرفی برای رزمندگان آیه و حدیث می‌گفتم و موهای هر کسی را که لازم بود، اصلاح می‌کردم.

وی به بیان خاطره‌ای شیرین از دوران دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: به ما گفته بودند که شب عملیات کاری به کار دیگران داشته باشید و اگر کسی صدایتان زد به او توجهی نکنید. من نیز در راهی برای خودم می‌رفتم که دیدم چند نفر صدایم می‌زنند و می‌گویند«حاج‌آقا، حاج‌آقا...» من به آن‌ها توجهی نکردم و به راه خودم ادامه دادم، ناگهان در آب افتادم، من توصیه فرمانده را رعایت کردم و ناگهان در آب افتادم./914/ت302/ن

ارسال نظرات