۰۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۱۳۹۶۵۲
لحظه های ماندگار (37)؛

به اهتزاز در آمدن پرچم علی ابن موسی الرضا در ارتفاعات فاو عراق

خبرگزاری رسا ـ وارد عراق شدیم، منطقه فاو در تصرف رزمندگان اسلام بود، فضا به خاطر شیمیایی مسموم بود؛ پرچم سبز رنگی را در ارتفاعات فاو دیدم، نزدیک تر که شدم دیدم پرچم سبز متعلق به بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الائمه، علی ابن موسی الرضا(ع) است.
با عالمان رزمنده، از درس تا رزم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عبدالله محمدی اصفهانی اکنون امام جمعه آبادان است، وی در زمان جنگ امام جمعه یکی از شهرهای شمالی کشور بود و بارها با رزمندگان اسلام به خطوط مقدم جبهه رفته بود. وی پس از جنگ به دست منافقات ترور و مجروح شد.

پرچم امام رضا در فاو
تازه منطقه فاو در عراق با شجاعت رزمندگان به دست ما افتاده بود، من در آن زمان امام جمعه یکی از شهرهای شمالی کشور بودم، پس از شنیدن این خبر، کمتر از 10 ساعت بعد برای دلگرمی رزمندگان عازم این منطقه شدم.
 
به قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) نزدیک منطقه دارخوین رفتم، هر چقدر اصرار کردم اجازه رفتن به آن منطقه را ندادند، آنان لزومی نمی‌دانستند که به این سرعت مسؤولان وارد عراق شوند چرا که فاو شیمیایی شده بود و فضای مسمومی داشت.
 
اصرار دیگر فایده ای نداشت، از طرفی هم مصمم به رفتن به فاو بودم؛ به سرعت عازم شهر آبادان شدم، باران شدیدی آمده بود و برخی خیابان‌ها دچار آبگرفتگی شده بود، ترافیک سنگینی هم به خاطر وجود ماشین های حامل مهمات برای جبهه ها به وجود آمده بود. در آبادان با یگان محمد رسول الله(ص) از کمیته استان تهران آشنا شدم، از ترس این که مرا به منطقه فاو نبرند خود را به عنوان امام جمعه معرفی نکردم، خوشبختانه مسؤولان قبول کردند که ما را به عنوان یک رزمنده عادی به منطقه ببرند. وارد عراق شدیم، منطقه فاو در تصرف رزمندگان اسلام بود، فضای مسمومی داشت؛ ناگهان پرچمی سبز رنگ را در ارتفاعات فاو دیدم، نزدیک‌تر که شدم دیدم پرچم سبز متعلق به بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الائمه، علی ابن موسی الرضا(ع) است. گویی رزمندگان برای تبرک این پرچم را بر روی ارتفاعات منطقه فاو به اهتزار در آورده بودند./919/د102/ن
ارسال نظرات