۰۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۳۹۸۲۸

نخستین زائران ایرانی امروز به صورت رسمی بدرقه می شوند

خبرگزاری رسا ـ مراسم بدرقه از زائران ایرانی، شامگاه دوشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رییس سازمان حج وزیارت کشورمان در فرودگاه مهرآباد تهران برگزار می شود.
حرم مطهر نبوي در مدينه

 به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم بدرقه از زائران ایرانی، ساعت 21 دوشنبه سوم مهر ماه در فرودگاه مهرآباد برگزار می شود.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام سید احمد موسوی، رییس سازمان حج و زیارت، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و شماری از مسئولان در مراسم بدرقه زائران ایران در فرودگاه مهرآباد حضور خواهند داشت.

 

این گزارش می افزاید، شروع پروازهای عوامل حج تمتع امسال از 30 شهریور ماه آغاز شده است و شروع پرواز زائران از چهارم مهر ماه خواهد بود و تا 29 مهر امسال 227 پرواز رفت زائران ایرانی انجام و در هر روز سه هزار زائر ایرانی اعزام می شوند.

 

پروازهای برگشت حج تمتع امسال از 10 آبان ماه آغاز می شود و تا 29 آبان ماه تمام پروازها به اتمام می رسد.

 

این گزارش حاکی است، براساس برنامه اعلام شده قبلی اعزام زائران از بامداد روز چهارم مهر ماه آغاز می شود که مراسم بدرقه ساعت 21 با حضور مسئولان انجام خواه گرفت و در حقیقت زائران ایران روز چهارم مهر ساعت 52 دقیقه صبح ایران را ترک و ساعت 3:10 صبح وارد سرزمین وحی می شوند.

 

شرکت هواپیمایی هما در جدول پروازهای خود در روز سه شنبه 5 مهرماه سه پرواز را به ثبت رسانده که این پروازها 01:10 صبح، 09:25 صبح و 21:25 شب انجام خواهد گرفت.

 

این گزارش حاکی است، در هر کاروان یک مدیر، یک معاون، یک روحانی و یک پزشک حضور خواهند داشت؛ از این رو در سال جاری تلاش شده تاحد ممکن تعداد نیروهای اجرایی کاهش پیدا کند تا بتوان تعداد زائران بیشتری را به حج اعزام کرد.

لازم به ذکر است، در حج تمتع سال جاری، 75 هزار زائر ایرانی برای ادای مناسک حج برای نخستین بار توسط شرکت های هواپیمایی داخلی به عربستان اعزام می‌شوند.

 

‌آخرین اطلاعات پروازی زائران بیت الله الحرام

 

‌هما در صفحه مخصوص حج خود امکانی را نیز برای جستجوی نام زائران و زمان پروازرفت و بازگشت آنها و سایر اطلاعات مورد نیاز زائران و مشایعت کنندگان ارایه کرده است.

 

زائران می توانند آخرین اطلاعات پروازی خود در شرکت هواپیمایی "هما" را به نشانی http://hajres.iranair.com/haj/mainpage.php مشاهده کنند./917/د102/ن

ارسال نظرات