۰۲ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۳۹۸۹۹
آیت الله طباطبایی‌نژاد در دیدار مدیر عامل خبرگزاری رسا:

روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها به پایگاه بیان نظرات شخصی و جنجال‌های سیاسی تبدیل نشود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان با بیان این که بی طرفی در خبرگزاری حرف اول را می‌زند، افزود: یک خبرگزاری باید بدون هیچ حاشیه‌ای در نوشتن مطالب صادق باشد و رسم امانت داری را رعایت و همواره به فکر ضرر و زیان‌هایی که ممکن است منافع حکومت اسلامی را به خطر بیندازد باشد.
آيت الله طباطبايي امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، امروز در دیدار با مدیر عامل و جمعی از اعضای خبرگزاری رسا گفت: اهمیت خبر و خبرگزاری برای همه واضح است و بزرگ‌ترین ضعف شیعه در طول تاریخ، کمبود خبرنگاران قوی بوده است تا بتواند عقاید خود را آن گونه که هست در دنیا منعکس کند.

وی افزود: در حرفه خبرنگاری گاهی مسائلی پیدا می‌شود که نباید مطرح شود چون لزومی ندارد همه مطالب به بیرون انعکاس پیدا کند؛ اما در مقابل اگر مسأله‌ای قابل طرح بود، باید کاملا صحیح و به نحو احسن مطرح شود.

 آیت الله طباطبایی‌نژاد ادامه داد: البته این کار عقل است که تشخیص دهد چه خبری را باید طرح کرد و چه خبری به مصلحت جامعه نیست که مطرح شود و این مسأله ای بسیار مهم در این حرفه است که باید رعایت شود.

امام جمعه اصفهان در ادامه افزود: قبل از انقلاب عقیده بنده این بود که اگر ما جمهوری اسلامی را برپا ساختیم، تمام خبرنگاران دنیا، از روزنامه‌های ما، به عنوان مرجع استفاده می‌کنند، اما متأسفانه اکنون اکثر روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها به مکانی برای بیان نظرات شخصی و جنجال‌های سیاسی تبدیل شده است.

وی با بیان این که بی طرفی در حرفه شما حرف اول را می‌زند، افزود: یک خبرگزاری باید بدون هیچ حاشیه‌ای در نوشتن مطالب صادق باشد و رسم امانت داری را رعایت و همواره به فکر ضرر و زیان‌هایی که ممکن است منافع حکومت اسلامی را به خطر بیندازد باشد.

آیت الله طباطبایی‌نژاد با بیان این که ما باید یک خبرگزاری مرجع داشته باشیم، اظهار داشت: باید همان مو‌شکافی‌هایی که در سند روایات نقل شده از ائمه اطهار(ع) انجام می‌دهیم، در خواندن و نوشتن خبر نیز رعایت کنیم.

امام جمعه اصفهان درباره پوشش خبر‌های حوزه علمیه اصفهان نیز افزود: در حوزه علمیه اصفهان فعالیت‌های چشمگیری صورت می‌گیرد که باید از سوی روابط عمومی خبرها به شکل مطلوب منعکس ‌شود.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بودجه در نظر گرفته شده برای گسترش حوزه های علمیه در کشور بیان داشت: چگونه دولت برای ساخت دانشگاه بودجه اختصاص می‌دهد؛ اما برای ساخت حوزه که مرکز پرورش متخصصان فرهنگی این مملکت است بودجه ندارد.

 آیت الله طباطبایی‌نژاد در پایان تأکید کرد: چرا ما فکر می‌کنیم اگر از دولت بودجه ساخت و ساز حوزه بگیریم استقلال حوزه به هم می‌خورد، حکومت، حکومت اسلامی است و اینها اموال حکومت است، چرا نباید در راه ترویج اسلام و تشیع و فرهنگ خرج شود.‌/9392/پ202/س

ارسال نظرات