۰۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۱۴۰۰۰۱
لحظه‌های ماندگار (22)؛

با فریاد«من روحانی هستم» گردان را به حرکت در آورد

خبرگزاری رسا ـ در بارش انواع آتش و اوج یأس، یک رزمنده لاغر اندامی بلند شد، کوله پشتی‌اش را باز کرد، عمامه بر سر گذشت و گفت من خیابانی روحانی گردان هستم.
روحانيت و دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، در مراسم راه‌اندازی بخش اخبار روحانیت و دفاع مقدس خبرگزاری رسا به بیان نقش رزمی روحانیت در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: بسیاری از طلاب به صورت گمنام در لباس بسیجی در جنگ شرکت می‌کردند.
 
وی افزود: بنیاد شهید آمار شهدای روحانیت را دو هزار و 776 نفر ذکر می‌کند، اما از زمان برگزاری یادواره‌های شهدا تا امروز آمار شهدای روحانی نزدیک به چهار هزار و پانصد نفر رسیده است، گروه گمنامی هستند که حتی بر روی سنگ قبرشان ننوشته طلبه شهید، چراکه کسی نمی‌دانست طلبه هستند.
 
حجت‌الاسلام ذوالنور با بیان این‌که روحانیت همواره سپر بلای مردم بوده و رمز ماندگاری روحانیت نیز همین عامل است، به ذکر خاطره‌ای از حضور روحانیت در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: گاهی در اوج یأس فرماندهان، یک طلبه رزمی تبلیغی کاری می‌کرد که هیچ امکاناتی نمی‌توانست این کار را بکند.
 
وی ادامه داد: حاج علی آقای فضلی در نشستی پس از عملیات از فرمانده گردان‌ها گزارش می‌گرفت؛ سردار خادم که پدر روحانی بود گزارش داد و در جایی از سخنانش بغض کرد و گفت که گردان من زمین گیر شده بود و هرکاری کردم رزمندگان را حرکت دهم، آتش اجازه نمی‌داد.
  
خودم را از سلسله مراتب فرماندهی به امام وصل کردم، حتی نتوانستم یک‌نفر را از زمین بلند کنم؛ در بارش انواع آتش و اوج یأس، یک رزمنده لاغر اندامی بلند شد، کوله پشتی‌اش را باز کرد، عمامه بر سر گذشت و گفت من خیابانی روحانی گردان هستم.
  
شما تا چند دقیقه پیش گفتید حسین جان کربلا، امام حسین علیه‌السلام اینجا هستند و اینجا هم کربلا است، هرکسی عاشق امام حسین است، پشت سر من حرکت کند که گردان بی‌اختیار کنده شد و خودش اولین نفر به شهادت رسید. /920/پ203/ن

ارسال نظرات